صفحه اصلی / استان ها / قم / ‌ساخت و ساز، حریم رودخانه‌های قم را نابود کرده است
‌ساخت و ساز، حریم رودخانه‌های قم را نابود کرده است

مدیرکل مدیریت بحران قم:

‌ساخت و ساز، حریم رودخانه‌های قم را نابود کرده است

مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: تصرف ها و ساخت و ساز، حریم رودخانه های قم را نابود کرده است.

رودخانه‌های قم

‌به گزارش کسب و کار نیوز، محسن اوروجی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار معصومیه فرمانداری عنوان کرد:سیل اخیر در قم خساراتی را در برخی از مناطق به بار آورد؛ با تدابیر صورت گرفته و مدیریت بحران از بروز خسارات جدی در سیل اخیر جلوگیری شد که قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: مدیریت یکپارچه و هم افزایی و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در کنترل بحران ها و کاهش خسارات دارد، در ایام عید با لغو مرخصی‌ها و همراهی مسئولان شرایط خوبی را از نظر مدیریت بحران پشت سر گذاشتیم.

اوروجی بیان کرد: دیدگاه غیر کارشناسی مدیریت سابق شهری قم در خصوص رودخانه قم دچار اشتباهاتی بود و همین امر موجب بروز سیل در موقع بارش های سنگین می شود.

وی گفت: استان قم در پایین حوزه بزرگ آبخیز قمرود قرار دارد و اگر حجم بارندگی ها افزایش داشته باشد، خسارات شدیدی به مناطق پایین دست وارد می شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم عنوان کرد:از طرفی تصرف ها و ساخت و ساز، حریم رودخانه های قم را نابود کرده است در حالی که باید مانع از ساخت و ساز در حریم رودخانه شد.

وی اظهار کرد: وقتی حریم رودخانه را از بین می بریم باید انتظار قهر طبیعت و بروز سیل نیز باشیم، اگر آینده نگری داشته باشیم نباید اجازه دهیم در حریم رودخانه ها ساخت و سازی انجام شود.

اوروجی با اشاره به کمک های ستاد مدیریت بحران قم به مناطق سیل زده بیان کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه وسایل سبک و سنگین امدادی از ۱۲ فروردین ماه به این مناطق اعزام شد.

وی گفت: تاکنون بخشی از امکانات مدیریت بحران برای امدادرسانی به مناطق سیل زده ارسال شده است ضمن اینکه کمک های نقدی و غیر نقدی نیز در حال ارسال است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.