چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / فارس / اختصاص مقرری به واحدهای تولیدی آسیب دیده در سیل
اختصاص مقرری به واحدهای تولیدی آسیب دیده در سیل

مدیرکل تعاون فارس اعلام کرد:

اختصاص مقرری به واحدهای تولیدی آسیب دیده در سیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: کارگران شاغل در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان که در اثر جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به این کارگاه‌ها بیکار شده‌اند، مقرری ماهیانه دریافت می‌کنند.

سیل

‌به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سهراب مختاری افزود: این مقرری با استفاده از ظرفیت قوانین و مقررات موجود و با هدف حمایت از کارگران بیکار شده و حفظ و بقای بنیان خانواده آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: کارگران مشمول برای برقرار شدن مقرری بیمه بیکاری خود باید به اداره‌های کار محل اشتغال خود مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و سیل حادث شده ثبت درخواست کفایت می‌کند و نیاز به ارایه مدارک نیست و کارگران بیکار شده دقت کنند که کارگاه محل اشتغال آنها در محل بروز سیل واقع شده باشد و سیل موجب تعطیلی آن کارگاه شده باشد.

مختاری گفت: به‌رغم اینکه در ماده هفت قانون بیمه بیکاری، حداقل زمان برای دریافت مقرری، پرداخت ۶ ماه حق بیمه کارگر از سوی کارفرما ذکر شده اما به لحاظ شرایط خاص به وجود آمده، رعایت مدت زمان مذکور لازم نیست و افرادی با سابقه بیمه پایین تر هم می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به عنوان رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و موسسه‌های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه اعضای این شورا از جمله بهزیستی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، تشکلات کارفرمایی و برخی از تشکلات کارگری از جمله انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی، در حد توان در جهت کاهش آلام آسیب دیدگان ناشی از سیل کوشیده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.