صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / تخلیه هزاران نفر در پی آتش‌سوزی‌های طبیعیِ کره جنوبی
تخلیه هزاران نفر در پی آتش‌سوزی‌های طبیعیِ کره جنوبی

تخلیه هزاران نفر در پی آتش‌سوزی‌های طبیعیِ کره جنوبی

دولت کره جنوبی هزاران آتش‌نشان و سرباز را برای مقابله با آتش‌سوزی‌های طبیعی که امروز (جمعه) منجر به کشته شدن یک نفر و تخلیه بیش از ۴۰۰۰ نفر از خانه‌های خود شده، به مناطق درگیر آتش اعزام کرده است.

آتش‌سوزی در کره جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، این آتش‌سوزی‌های طبیعی از بعدازظهر روز گذشته (پنج شنبه) ‌ در استان شرقی “گانگوون” آغاز شده و به شهرهای “سوکشو” و “گانگ‌نئونگ” گسترش یافته است که منجر به سوختن حدود ۵۲۵ هکتار از زمین‌های این مناطق و ۱۹۸ خانه، ساختمان و دیگر امکانات در صبح امروز (جمعه) شده است.

به گفته مقامات کره جنوبی، آتش‌سوزی در منطقه “سوکشو” به طور کلی مهار شده و حدود ۵۰ درصد از آتش منطقه “گانگ‌نئونگ” نیز فرونشانده شده است.

مون جه-این، رییس جمهور کره جنوبی  دستور استفاده از تمامی منابع موجود برای مهار آتش سوزی‌های جنگلها را صادر کرده است.

اوایل صبح امروز حدود ۲۲۶۳ نفر از شهروندان مناطق درگیر آتش‌ سوزی در ورزشگاه‌ها و مدارس تخلیه شدند و پیش‌تر نیز حدود ۴۲۳۰ شهروند مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده بودند. در پی این حادثه هم‌چنین تاکنون ۵۲ مدرسه در مناطق درگیر آتش‌سوزی، تعطیل شده است.

طبق اعلام ادراه آتش‌نشانی ملی کره جنوبی در حال حاضر حدود ۸۷۲ کامیون آتش نشانی و ۳۲۵۱ نیروی آتش‌نشان از سراسر کشور در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

هم‌چنین وزرات دفاع این کشور از به کارگیری حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ سرباز، ۳۲ بالگرد نظامی و ۲۶ کامیون آتش نشانی نظامی و تلاش برای فراهم آوردن مواد غذایی برای ۶۸۰۰ نفر خبر داده است.

بنا بر گزارش رویترز، وزارت داخلی و امنیت کره جنوبی از تخصیص حدود چهار میلیارد وون کره (۳.۵۲ دلار آمریکا) به صورت یارانه ویژه برای مهار و فرونشاندن آتش و پاکسازی مناطق درگیر آتش‌ سوزی  و هم‌چنین ۲۵۰ میلیون وون از بودجه امدادرسانی در فجایا برای اقامت موقت و نیازهای روزانه آوارگان این آتش‌سوزی خبر داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کشف ۲۵۹ میلیون عدد انواع واحد ارز از دلالان

به گزارش کسب و کار نیوز، وی ادامه داد: در همین راستا نیز از از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.