صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / وعده ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در یزد
وعده ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد خبر داد

وعده ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با بیان اینکه توسعه نواحی نوآوری و فناوری استان در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات در دستور کار استان قرار دارد، از بررسی و ارزیابی مکان‌های پیشنهادی برای راه اندازی کارخانه نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال در یزد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، اکرم فداکار با بیان اینکه استاندار یزد شخصا پیگیر توسعه نواحی نوآوری و فناوری استان است و بر حمایت از کسب و کارهای جدید، واحدهای دانش‌بنیان، استارت آپ ها و توسعه خدمات برتر تاکید دارد از نامه‌نگاری استاندار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دریافت موافقت مشروط برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در یزد خبر داد.
وی افزود: این موضوع به پیشنهاد اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با محوریت استانداری در حال پیگیری است و امید می‌رود با اجماع مدیران حوزه علم و فناوری استان و همکاری مدیران شهری، حمایت‌های استاندار و پشتیبانی‌های ملی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی فناوری رییس‌جمهور، هرچه زودتر این طرح به سرانجام برسد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: در همین راستا، شب گذشته، نشست مشترکی با حضور استاندار برگزار و درباره مکان استقرار و نحوه مشارکت بخش های مختلف در خصوص ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال تصمیم‌گیری شد.
فداکار افزود: مکان‌های پیشنهادی برای ایجاد این پارک، با نگاه بازآفرینی کارخانه های قدیمی دارای بافت سنتی و یا بهره‌برداری از ساختمان‌های خیّری و … پیش بینی شده است.
وی راه‌اندازی پارک‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور را از برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: با ایجاد پارک توسعه اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های حوزه فاوا و افراد مستعد در این حوزه می‌توانند در این پارک مستقر و بنا بر قوانین ویژه پارک‌های علم و فناوری از تسهیلاتی مانند بیمه و معافیتهای مالیاتی بهره مند شوند.
عضو شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد، با تبیین حمایت های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور از توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان یادآور شد: در توسعه زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فاوای استان، با هم‌افزایی و جلب مشارکت‌ها، از منابع مالی و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور نیز استفاده خواهد شد.
بر اساس این گزارش، نشست تصمیم‌گیری درباره مکان استقرار کارخانه نوآوری و پارک اقتصاد دیجیتال در یزد، با حضور استاندار یزد، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رییس دانشگاه یزد، رییس پارک علم و فناوری یزد، سرپرست راه و شهرسازی استان، سرپرست شهرداری یزد، مدیر بنیاد نخبگان، رییس نظام مهندسی ساختمان، و مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد برگزار شد

همچنین مطالعه کنید:

داخلی سازی ۹۰ درصد از تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز ، ارسلان رحیمی مدیر عامل خطوط لوله و مخابرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.