صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / معدوم‌سازی ۴۱ تن موادغذایی غیربهداشتی در مشهد/ ۷۸ واحد متخلف پلمب شدند
معدوم‌سازی ۴۱ تن موادغذایی غیربهداشتی در مشهد/ ۷۸ واحد متخلف پلمب شدند

معدوم‌سازی ۴۱ تن موادغذایی غیربهداشتی در مشهد/ ۷۸ واحد متخلف پلمب شدند

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پلمپ ۷۸ واحد متخلف و معدوم‌سازی بیش از ۴۱ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در طرح نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

پلمب

علی‌اصغر حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی از بیستم اسفند تا چهاردهم فروردین، اظهار کرد: در این مدت ۱۹۹ تیم نظارتی و بازرسی با حضور ۳۸۳ بازرس در مجموع بر فعالیت ۹۳ هزار و ۹۴۷ واحد از امکان شهری، بین شهری و روستایی مانند رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، مساجد، هتل‌ها، رستوران‌ها، قنادی‌ها، آرایشگاه‌ها، ترمینال، فرودگاه و منابع آب شرب و… که شامل۲۱ هزار و ۶۱۰ مرکز حساس بودند نظارت کردند.

وی با بیان این‌که «در این مدت ۳۸ هزار و ۸۴ بازدید انجام شد»، ادامه داد: در این بازدیدها ۱۴۵۸ واحد متخلف به دادگاه معرفی شدند. از این تعداد ۷۸ واحد پلمپ و تعطیل شدند.

حسنی تصریح کرد: در این ایام در مجموع بیش از ۴۱ تن مواد غذایی غیر بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد. این در حالی است که در طرح نوروزی سال گذشته بیش از ۱۰۳ تن مواد غذایی غیربهداشتی معدوم شده بودند.

وی با بیان این‌که «بارزسان مجهز به ابزار آنلاین کنترل و آزمایش مواد قضایی بوده و آزمایش‌ها را به صورت برخط انجام می‌دهند»، بیان کرد: بر این اساس ۲۰ هزار و ۶۷۸ مورد سنجش و کنترل مواد غذایی به وسیله دستگاه‌های قابل حمل انجام گرفت.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر این به منظور تکمیل نتایج در این مدت ۳۶۱ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی سنتی و صنعتی انجام شد.

وی افزود: هم‌چنین در موضوع کیفیت آب شرب و استخرها از لحاظ میکروبی ۱۶۴۳ مورد آزمایش و  ۱۶ هزار و ۱۵۵ مورد کلرسنجی از آب شرب انجام شد.

حسنی هم‌چنین با اشاره به شکایت‌های مردمی از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۹۰، اضافه کرد: در این ایام ۱۰۵۲ مورد شکایت ثبت و مورد رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.