صفحه اصلی / استان ها / قم / اعزام نیرو و تجهیزات امدادی از قم به مناطق سیل‌زده لرستان

اعزام نیرو و تجهیزات امدادی از قم به مناطق سیل‌زده لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از اعزام تیم 50 نفره نجات جمعیت هلال احمر استان قم به همراه تجهیزات مورد نیاز به مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد گل فشان در حاشیه اعزام نخستین تیم های امدادی به مناطق آسیب دیده از سیل لرستان گفت: اولین تیم و تیم پیشرو هلال احمر استان قم، شب گذشته به لرستان اعزام شده و صبح امروز نیز ۵ تیم ۱۰ نفره از نیروهای متخصص نجات در سیلاب و اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر با دو دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه کامیونت و ۵ خودرو کمک‌دار برای امدادرسانی به مناطق سیل زده لرستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها به مدت یک هفته در این استان‌ها حضور خواهند داشت، ادامه داد: تیم‌های مذکور با تجهیزاتی نظیر پمپهای لجن کش و کف کش و تمام نیازهای زیستی، غذایی و بهداشتی  برای ارائه خدمات مستمر و یاری هموطنان لرستانی به منطقه اعزام شدند.

گل فشان از آمادگی تیم های هلال احمر قم برای اعزام به سایر مناطق در مراحل بعدی خبر داد و یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان قم این آمادگی را دارد در صورت اعلام نیاز، تیم های دیگری را برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده به مناطق آسیب دیده از سیل اعزام کند.

این مقام مسئول با اشاره به ارسال ۵ محموله توسط جمعیت هلال احمر استان قم به مناطق سیل زده کشور تصریح کرد: این محموله ها شامل؛ اقلام امدادی، چادر، پتو، موکت و همچنین اقلام معیشتی همچون پوشاک و بسته های غذایی و بهداشتی بوده است، که سایر محموله‌ها هفته‌های آینده برای رفع نیازهای مردم مناطق سیل زده ارسال می‌شود.

گل فشان با اشاره به استقرار حدود ۴۰ پایگاه ثابت و سیار در جمعیت هلال احمر و همچنین خانه ها هلال مساجد و ادارات و … در سطح استان، بیان کرد: کمک های مردم شریف قم تا کنون به صورت نقدی و غیره نقدی بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بوده، و با توجه به نیاز مردم و وسعت منطقه های آسیب دیده از سیل، هلال احمر همچنان آماده جمع آوری و دریافت کمک های مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر و بر خود وظیفه میداند در اسرع وقت و با حفظ کرامت این کمک ها را به مردم مناطق سیل زده برساند، گفت: همشهریان می توانند کمک های نوع دوستانه خود را از قبیل؛ موادغذایی که زمان مصرف بیش از ۶ ماه دارند، پوشاک نو و اقلام بهداشتی در راستای کمک به هموطنان سیل زده به جمعیت هلال احمر واقع در خیابان ساحلی و خانه های هلال مستقر در مساجد استان تحویل دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.