صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / گزارش ۱۶ دستگاه اجرایی درباره عملکردشان در بحران بلایای طبیعی اخیر
گزارش ۱۶ دستگاه اجرایی درباره عملکردشان در بحران بلایای طبیعی اخیر

گزارش ۱۶ دستگاه اجرایی درباره عملکردشان در بحران بلایای طبیعی اخیر

نمایندگان ستاد بحران در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور وزیر کشور و نمایندگان ارشد دستگاه ها در موضوع سیل‌های اخیر برگزار شد، به ارائه آمار و گزارش پرداختند.

شهر معمولان یک‌روز پس از کاهش سیلاب استان لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایندگان ۱۶ دستگاه مرتبط با مدیریت بحران در این جلسه به ارائه آمار و گزارش مربوط به بحران‌های حوادث طبیعی اخیر پرداختند.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره بیمه کشاورزان و دامداران، وضعیت پرورش دهندگان ماهی و گندم ارائه داد.

وی اظهارکرد: در روستاهایی که تخلیه کرده‌ایم می‌پرسدند چه کاری برای دام‌ها انجام می‌دهید؟ الان برای جلوگیری از بین رفتن دام ‌ها به غذای دام نیاز داریم. معیشت کشاورزان به زمین‌ها و دام‌هایشان بستگی دارد. صندوق بیمه باید خسارات کسانی که بیمه بودند را بدهد و طبق برآورد ۳۰۰میلیارد تومان بوده است.

امیر محمودی ، نماینده ارتش نیز خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح بسیج شده‌اند و از اموال و منابع خود استفاده می کنند تا کمک رسانی کنند. اردوگاه راهیمان نور خود را در اختیار قرار دادیم تا افراد شهر سوسنگرد را به آنجا منتقل کنیم. کانال‌های انحرافی را می توانیم در مسیر رود کرخه ایجاد کنیم.

در ادامه سهرابی نماینده بنیاد مسکن نیز گفت: فعلا ۸۶۰۰۰ مسکن تعمیری و تخریبی را تخمین زدیم که افزایش هم متاسفانه خواهد یافت. طی یک سال آینده می‌توانیم این واحدها را تعمیر کنیم.

همچنین معاون وزارت ارتباطات یادآور شد: بیشترین آسیب در پل‌دختر بوده است. ارتباط شبکه های موبایل برقرار شده است. تا ظهر امروز پل‌دختر را برای ارتباط موبایل پوشش داده‌ایم. پیش‌بینی ما این است که تا یک هفته آینده آسیب‌های موبایلی را تعمیر کنیم. تخمین ها این است که حدود ۲۰۰میلیارد آسیب وارد شده است. الان بیشترین قطعی ما ناشی از قطع برق است. خوشبختانه موارد قطعی خاصی نداریم.

نماینده سپاه پاسداران هم در بخشی از این نشست گفت: ظرفیت نیروهای مسلح در خدمت دولت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.