صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / فراز و نشیب‌های والیبال در سال ۱۳۹۷
فراز و نشیب‌های والیبال در سال ۱۳۹۷

فراز و نشیب‌های والیبال در سال ۱۳۹۷

والیبال ایران از جمله رشته‌های تیمی است که این سال‌ها در کانون توجه اهالی ورزش قرار دارد اما به نظر می‌رسد با توجه یه فراز و نشیب زیادش در سال گذشته نیازمند توجه بیشتری است.

فینال لیگ برتر والیبال - سایپا و شهرداری ورامین

به گزارش کسب و کار نیوز، والیبال ایران در سال ۱۳۹۷ سالی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشت که با توجه به استقبال جامعه ورزش از این رشته، به نظر می‌رسد باید مسئولان کشور توجه بیشتری به این رشته پر طرفدار داشته باشند. چرا که کم لطفی به والیبال در سال نزدیک به بازی‌های انتخابی المپیک، می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

اگر چه در سه ماه آخر سال ۱۳۹۷ فضای عمومی والیبال بهتر از قبل بد اما همچنان امید می‌رود مسئولان ورزش در به آرامش رساندن این رشته دانشگاهی مسمم‌تر و جدی‌تر عمل کنند تا این ورزش پر طرفدار روزهای خوب خود را از سر بگیرد، اتفاقی که دست کم در رویدادهای مهم سال گذشته برای والیبال ایران رخ نداد.

فروردین، ناکامی جوانان ساحلی‌باز در آسیا

تیم ملی ایران که با ترکیب شوکتی و بهبودی در رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی جوانان آسیا شرکت کرده بود، در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات با حساب ۲ بر صفر نتیجه را به قزاقستان واگذار کرده و حذف شد.

فروردین، مقایسه آبشار معنوی‌نژاد با قیچی رونالدو

پس از گل تماشایی کریستیانو رونالدو به تیم یوونتوس در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، تصاویر مختلفی از صحنه به ثمر رسیدن این گل زیبا در فضای مجازی منتشر شد. در همین خصوص باشگاه والیبال ورونا هم در عکسی که از صفحه رسمی‌اش منتشر کرد، آبشار بلند محمدجواد معنوی‌نژاد لژیونر والیبال ایران را با ضربه قیچی رونالدو مقایسه کرد.

فروردین، خاتم جایگزین بانک سرمایه در جام باشگاه‌های آسیا شد

پس از اینکه تیم بانک سرمایه (قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر والیبال) به دلیل مشکلات مالی منحل شد، حواشی در مورد انتخاب جایگزین این تیم برای شرکت در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بالا گرفت اما، با توجه به اینکه خاتم اردکان نایب قهرمان لیگ شده بود به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا انتخاب شد.

البته صحبت‌های زیادی در خصوص انتخاب جایگزین بانک سرمایه وجود داشت اما، با توجه به اینکه طبق قانون حق آسیایی تیم‌ها قابل فروش نیست خاتم اردکان نماینده ایران در آسیا شد.

پس از مخالفت‌های ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال با قرار دادن ملی‌پوشان در اختیار تیم خاتم برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، طبق تصمیمات گرفته شده ۱۹ بازیکن برای حضور در ترکیب تیم خاتم معرفی شدند که شهرام محمودی، عادل غلامی و مهدی مهدوی به عنوان ملی‌پوشان سابق در بین آن‌ها حضور داشتند.

فروردین، برنز ساحلی‌بازان ایران در تور جهانی تایلند

تیم ملی “ب” ایران با ترکیب رحمان رئوفی و حامد میرزاعلی موفق شد در دیدار رده بندی این مسابقات با نتیجه ۲ بر صفر، با امتیازهای ۲۱ – ۱۷ و ۲۱ بر ۱۳ تیم استرالیا را شکست دهد و به مدال برنز دست یابد. ملی‌پوشان ایران که با پیروزی مقابل “تایلند دو” راهی مرحله نیمه نهایی شدند، با شکست برابر “اندونزی یک” از راهیابی به فینال باز ماندند.

اردیبهشت، از انتخاب سخنگوی والیبال تا ممنوع‌المصاحبه شدن ملی‌پوشان

نزدیک به سه ماه بود که احمد ضیایی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال معرفی شده بود اما همچنان حواشی در فدراسیون او زیاد بود که به همین منظور او تصمیم گرفته سعید درخشنده، دبیر اسبق و مدیر رویدادهای بین‌الملل فدراسیون والیبال را به عنوان سخنگوی فدراسیون والیبال انتخاب کند تا به جای سایر مسئولان کمیته‌های مختلفش پاسخگو باشد.

اما این موضوع پایان کار نبود و تصمیمی به مراتب عجیب‌تر از سوی ضیایی گرفته شد که در این‌باره عنوان کرد “بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی حق انجام هیچ گونه مصاحبه با رسانه‌ها را ندارند و ممنوع‌المصاحبه هستند.” گرفتن چنین تصمیمی و ندادن اجازه مصاحبه به بازیکنان برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران صورت پذیرفت.

اردیبهشت، عدم حضور تیم دانش آموزی در مسابقات جهانی به دلیل حضور اسرائیل

تیم ملی والیبال دانش آموزی ایران که سابقه قهرمانی و چندین بار ایستادن بر روی یکی از سکوهای این رقابت‌ها را در کارنامه دارد، در گروه A باید با تیم‌های گرجستان، کرواسی و مجارستان به رقابت می‌پرداخت و رژیم صهیونیستی نیز در گروه C با تیم‌های صربستان، اتریش و لوکزامبورگ هم گروه بود. با توجه به اینکه ایران شانس اول صعود از گروه A بود و بر اساس برنامه مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی باید دو تیم برتر گروه A و C با هم بازی می‌کردند، مسئولان فدراسیون دانش آموزی تصمیم گرفتند با وجود شانس پایین رژیم صهیونیستی برای صعود از گروه سوم، از اعزام تیم ملی دانش آموزی خودداری کنند.

گروه بندی رقابت‌های قهرمانی والیبال دانش آموزان جهان به شرح زیر بود:
گروه A: ایران، گرجستان، کرواسی و مجارستان
گروه B: فرانسه، بلغارستان، هند و قبرس
گروه C:صربستان، اتریش، لوکزامبورگ و رژیم صهیونیستی
گروه D: جمهوری چک، چین، استونی و لتونی
گروه E: برزیل، اسلواکی و پرتغال
گروه F: ایتالیا، یونان، دانمارک و شیلی
گروه G: ترکیه، بلژیک و چین تایپه
گروه H: لهستان، آلمان و هلند

اردیبهشت، ساحلی‌بازان ایران به مدال نقره دست یافتند

در دیدار پایانی تور تک ستاره جهانی والیبال ساحلی ترکیه تیم ملی “ب” ایران با ترکیب رحمان رئوفی و حامد میرزاعلی برابر تیم صربستان (کلاریچ و باستا) با نتیجه دو بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

همچنین تیم ملی “الف” ایران (سالمی و وکیلی) با قبول شکست در مرحله یک چهارم نهایی برابر روسیه در جایگاه پنجم مشترک ایستاد.

خرداد، دهمی ایران در جام ملت‌ها

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ از چهارم خرداد ماه ۱۳۹۷ با حضور شانزده تیم و به مدت پنج هفته در دور مقدماتی برگزار شد که تیم ملی ایران با تیم‌های فرانسه، استرالیا و ژاپن هم گروه بود.
هفته اول:
فرانسه ۳ – ۱ ایران (۲۵-۲۰، ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۷)
ایران ۳ – صفر استرالیا (۲۵-۲۳، ۲۵-۲۳ و ۲۵-۲۱)
ایران ۱ – ۳ ژاپن (۲۲-۲۵، ۲۸-۳۰، ۲۵- ۲۳ و ۲۳-۲۵)
هفته دوم:
آرژانتین ۲ – ۳ ایران (۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۶-۲۴ و ۹-۱۵)
ایران صفر – ۳ ایتالیا (۲۳-۲۵، ۱۸-۲۵ و ۲۰-۲۵)
کانادا ۳ – ۱ ایران (۲۳-۲۵، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۲۱-۲۵)
هفته سوم:
ایران ۳ – صفر چین (۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۵)
برزیل ۳ – ۲ ایران (۱۶-۲۵، ۲۵-۲۳، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۱ و ۱۳-۱۵)
ایران ۱ – ۳ روسیه (۲۸-۳۰، ۲۵-۲۳، ۲۷-۲۵ و ۲۵-۲۱)
هفته چهارم:
ایران ۳ – صفر لهستان (۲۶-۲۴، ۲۶-۲۴ و ۲۵- ۲۲‌)
صربستان ۳ – ۲ ایران (۲۵-۲۱، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۱۱-۱۵)
آمریکا ۳ – صفر ایران (۲۹-۲۷، ۲۵-۲۰ و ۲۶-۲۴)

تیم ملی والیبال ایران با قبول هشتمین شکستش و با توجه به شرایط جدول، پیش از آغاز دیدارهای هفته پنچم به میزبانی تهران، شانس صعود به دور نهایی را از دست داد. سه بازی هفته آخر (پنجم) تیم ملی تنها می‌توانست شرایط ایران در جدول را بهبود ببخشد که نتایج این هفته به شرح زیر رقم خورد:
ایران ۳ – ۱ کره‌جنوبی (۲۷-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۲۱)
ایران ۳ – ۱ بلغارستان (۲۵-۲۲، ۲۵-۱۵، ۲۳-۲۵ و ۲۵-۱۴)
ایران ۳ – ۲ آلمان (۲۵-۲۰، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۲، ۲۲-۲۵ و ۱۵-۱۱)

والیبالیست‌های ایران با کسب این پیروزی هفتمین برد خود در مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸ را جشن گرفته و با ۲۱ امتیاز به جایگاهی بهتر از دهمی دست پیدا نکردند. در این رقابت‌ها تیم روسیه با شکست تیم فرانسه در فینال، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

خرداد، قهرمانی تیم ملی “ب” در بازی‌های آسیایی

فدراسیون والیبال ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی و دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته (اینچئون – ۲۰۱۴)، تیم ملی ب را تشکیل داد که هدایت این تیم را ابتدا قرار بود “خوان سیچلو” در اختیار داشته باشد اما پس از اعلام قطع همکاری او با فدراسیون ایران، جهانگیر سید عباسی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد.

والیبالیست‌های ایران که عمدتاً از ملی‌پوشان اصلی هم بودند، در این رقابت‌ها که اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه برگزار شد به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند. البته تیم والیبال ساحلی الف و ب ایران از رسیدن به مدال در این رقابت‌ها بازماندند.

تیر، نوجوانان ایران سوم آسیا شدند

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران که در رقابت‌های قهرمانی آسیا تبریز حضور داشت، پس از ناکامی در صعود به مرحله نهایی این مسابقات، با پیروزی مقابل چین تایپه در دیدار رده‌بندی، با هدایت محمد وکیلی به عنوان سرمربی جایگاه سوم آسیا را کسب کرد. این اتفاق در حالی بود که نوجوانان ایران با شکست دادن هند و پس از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده بودند.

تیر، حذف ساحلی‌بازان جوان از مسابقات جهانی

تیم ملی والیبال ساحلی جوانان ایران با ترکیب حیدری و شکاری پس از یک دور استراحت در نخستین دیدار خود با نتیجه ۲ بر صفر برابر مجارستان شکست خورد تا وداع زود هنگامی با مسابقات جهانی داشته باشند. این مسابقات در “ناینجینگ” کشور چین برگزار شد.

 

مرداد، قهرمانی جوانان ایران در آسیا و کسب جواز مسابقات جهانی

تیم ملی والیبال جوانان ایران با سرمربیگری بهروز عطایی با برتری سه بر صفر مقابل تیم کره جنوبی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت. والیبالیست‌های جوان ایران با صعود به فینال جواز حضور در قهرمانی جهان را نیز کسب کرده بودند و کره جنوبی هم دیگر مسافر آسیا به مسابقات جهانی شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در این رقابت‌ها به ترتیب تیم‌های چین، کره جنوبی، هند، قزاقستان و تایلند را از پیش رو برداشت و در شش بازی تنها یک ست حریفانش واگذار کرد.

مرداد، خاتم اردکان قهرمان آسیا شد

تیم والیبال خاتم اردکان (نایب قهرمانی فصل گذشته لیگ‌برتر) که پس از انحلال باشگاه بانک سرمایه (قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر) به عنوان نماینده ایران عازم جام باشگاه‌های آسیا شده بود، در دیدار فینال این مسابقات در سه ست پیاپی تیم آتروی قزاقستان را شکست داده و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

مرداد، شکست ناباورانه جوانان مقابل قطر در جام کنفدراسیون‌ها

در حالی که تیم ملی والیبال جوانان ایران در بازی فینال دو ست نخست را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در عین ناباوری سه ست متوالی را به قطر واگذار کرد تا مدال طلای این رقابت‌ها از دست والیبالیست‌های ایران خارج شود. تیم ملی جوانان ایران با هدایت بهروز عطایی جایگزین تیم ملی بزرگسالان در این مسابقات شده بود.

همچنین در دیدار رده‌بندی این رقابت‌ها نیز تیم ژاپن در حالی که دو ست نخست را به چین تایپه (میزبان) واگذار کرده بود، سه ست متوالی را به برتری رسید تا در پایان با حساب ۳ بر ۲ پیروز این بازی شده و جایگاه سوم را از آن خود کند.

شهریور، عذرخواهی FIVB از فدراسیون والیبال ایران

فدراسیون جهانی والیبال در خبری مربوط به میزبانی بحرین برای رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از نام جعلی “خلیج عربی” برای توصیف این کشور استفاده کرده بود که پس از پیگیرهای فدراسیون والیبال ایران، از مردم و اهالی والیبال ایران عذر خواهی کرد.

مهر، ناکامی در جام‌جهانی و سقوط یک پله‌ای در رنکینگ FIVB

تیم ملی والیبال ایران که با کسب چهار پیروزی و یک باخت از مرحله نخست گروهی جام جهانی راهی دور دوم مسابقات شده بود، با قبول سه شکست متوالی مقابل تیم‌های بلغارستان، کانادا و آمریکا از دور رقابت‌ها حذف شد. والیبالیست‌های ایران برخلاف دور گذشته که ششم شده بودند، در این دوره جایگاهی بهتر از سیزدهمی را کسب نکردند.

نتایج مرحله نخست گروهی:
ایران ۳ – صفر پورتوریکو (۲۵-۱۹، ۲۵-۱۴ و ۲۵-۱۸)
ایران ۳ – ۱ بلغارستان (۲۵-۲۲، ۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵ و ۲۵-۱۹)
ایران ۳ – ۱ کوبا (۱۷-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۲ و ۲۵-۱۹)
ایران صفر – ۳ لهستان (۲۱-۲۵، ۲۰-۲۵ و ۲۲-۲۵)
ایران ۳ – ۲ فنلاند (۲۵-۱۹، ۲۲-۲۵، ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۱۵-۱۲)

نتایج مرحله دوم گروهی:
بلغارستان ۳ – صفر ایران (۲۵-۱۹، ۲۸-۲۶ و ۲۶-۲۴)
کانادا ۳ – ۲ ایران (۲۰-۲۵، ۲۵-۲۰، ۱۵-۲۵، ۲۵-۲۳ و ۱۲-۱۵)
آمریکا ۳ – صفر ایران (۲۳-۲۵، ۲۴-۲۶، ۲۴-۲۶)

تیم ملی ایران که نتوانست نمایش قابل قبول خود در دوره گذشته (عنوان ششم) را تکرار کند، با توجه به ۳۶ امتیازی که دراین دوره کسب کرد با یک پله سقوط در رده نهم رنکینگ جهانی قرار گرفت. ایران پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان با ۱۵۷ امتیاز در رده هشتم قرار داشت و با اضافه شدن این ۳۶ امتیاز، مجموع امتیازاتش را به عدد ۱۹۳ رساند تا پایین‌تر از آرژانتین و فرانسه، بالاتر از صربستان در رده نهم بایستد.

مهر، استعفای خوشخبر از سرپرستی تیم ملی و حواشی کاپیتان معروف

پس از حواشی زیادی که در پی کنار گذاشته شدن مسئولان کمیته‌های مختلف فدراسیون والیبال ایجاد شده بود، امیر خوشخبر سرپرست تیم ملی والیبال نیز از ادامه همکاری با تیم ملی استعفا داد. اصلی‌ترین دلیل این تصمیم او اختلافاتش با ضیایی مطرح شد.

امیر خوشخبر در این مورد گفته بود که ضیایی از او خواسته تا استعفایش را بنویسد و او نیز این کار را انجام داده است. در پی این اتفاقات سعید معروف کاپیتان محبوب تیم ملی والیبال نیز با انتشار پستی اینستاگرامی به حمایت از سرپرست تیم ملی والیبال پرداخته بود که واکنش‌های رئیس فدراسیون را در پی داشت.

در ادامه احمد ضیایی با انتشار بیانیه‌ای جواب سعید معروف را به صورت غیر مستقیم داد اما در ادامه این حواشی سایر ملی‌پوشان مانند عادل غلامی و سید محمد موسوی به حمایت از سعید معروف پرداخته و هشتگمعروف_تنها_نیست” را راه اندازی کردند. پس از این اتفاقات فدراسیون والیبال جلسه کمیته انضباطی را برای سعید معروف تشکیل داد.

بد اخلاقی‌های سریالی در لیگ‌برتر والیبال

شروع حواشی لیگ‌برتر والیبال از ابتدای امسال بود که ابتدا قرعه کشی لیگ با ۱۴ تیم آغاز شد اما در ادامه لیگ با ۱۳ تیم پیگیری شد. در ادامه نیز نخستین درگیری لیگ برتر در بازی دو تیم شهرداری ارومیه و پیام مشهد به وجود آمد که در جریان آن سید محمد موسوی بازیکن تیم پیام توسط یکی از هواداران ارومیه مورد ضرب و شتم قرار گرفت که نتیجه آن محروم شدن هوادار ارومیه از همراهی تیمش تا نیم فصل بود.

البته این آخر کار نبود و حتی در هفته‌های میانی و پایانی لیگ نیز در دیدار تیم‌های پیام و خاتم و بازی تیم‌های شهرداری ورامین و پیام نیز چنین درگیری‌هایی وجود داشت که گویا تنبیهات کمیته انضباطی برای داوران، سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها در برطرف ساختن این موضوع تأثیرگذار نیست و فدراسیون والیبال باید راهکار جدی‌تری را برای این موضوع بیاندیشد.

آذر، از رفتن ضیایی تا انتخاب داوری به عنوان سرپرست

پس از تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی کشور و اجرایی شدن آن، احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال و محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته آخرین روسایی بودند که تلاش زیادی برای ادامه فعالیت خود انجام دادند اما، سرانجام در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۷ این از سمت خود برکنار شدند.

البته ضیایی و فرجی تلاش بسیار زیادی پس از برکناری خود انجام دادند تا با دریافت نامه بازگشت به کار دوباره در فدراسیون‌های خود ریاست کنند اما این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت.

پس از برکناری ضیایی، وزارت ورزش و جوانان افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب کرد تا او هدایت این فدراسیون را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی بر عهده داشته باشد. به این ترتیب با تصمیم داوری نیز متین زبردست به عنوان سرپرست نایب رئیسی در امور بانوان فدراسیون والیبال منصوب شد، سمتی که پیش از آن صدیقه کعبی‌زاده ریاستش را بر عهده داشت.

دی، ادامه فعالیت کولاکوویچ در ایران

در حالی که خبرها و صحبت‌های زیادی در مورد قطع همکاری سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال با فدراسیون ایران مطرح بود، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش از ادامه فعالیت او با ایران تا سال ۲۰۲۱ خبر داد. با این اوصاف ایگور کولاکوویچ سرمربی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

تیم ملی ایران در مسیر بازی‌های انتخابی المپیک با تیم‌های روسیه، کوبا و مکزیک هم گروه است. البته به دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان این رشته نگران آینده تیم ملی بودند که به همین دلیل انتقادات زیادی را در مورد این تأخیر داشتند.

گروه بندی این مسابقات به‌این شرح است:
گروه یک: برزیل، مصر، بلغارستان، پورتوریکو
گروه دو: آمریکا، بلژیک، هلند و کره جنوبی
گروه سه: ایتالیا، صربستان، استرالیا و کامرون
گروه چهار: لهستان، فرانسه، اسلوونی و تونس
گروه پنج: روسیه، ایران، کوبا و مکزیک
گروه شش: کانادا، آرژانتین، فنلاند و چین

بهمن، بازگشت اخراجی‌های ضیایی به فدراسیون

در حالی که خبرها و صحبت‌های زیادی در مورد قطع همکاری سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال با فدراسیون ایران مطرح بود، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش از ادامه فعالیت او با ایران تا سال ۲۰۲۱ خبر داد. با این اوصاف ایگور کولاکوویچ سرمربی والیبال ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد بود.

تیم ملی ایران در مسیر بازی‌های انتخابی المپیک با تیم‌های روسیه، کوبا و مکزیک هم گروه است. البته به دلیل تأخیر در برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان این رشته نگران آینده تیم ملی بودند که به همین دلیل انتقادات زیادی را در مورد این تأخیر داشتند.

گروه بندی این مسابقات به‌این شرح است:
گروه یک: برزیل، مصر، بلغارستان، پورتوریکو
گروه دو: آمریکا، بلژیک، هلند و کره جنوبی
گروه سه: ایتالیا، صربستان، استرالیا و کامرون
گروه چهار: لهستان، فرانسه، اسلوونی و تونس
گروه پنج: روسیه، ایران، کوبا و مکزیک
گروه شش: کانادا، آرژانتین، فنلاند و چین

بهمن، بازگشت اخراجی‌های فدراسیون

در حالی که بسیاری از رؤسای کمیته‌های مختلف فدراسیون والیبال اعم از داوران و سازمان لیگ، با تصمیم‌های جنجالی ضیایی کنار گذاشته شده بودند در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ با تصمیم افشین داوری به سمت‌های قبلی خود بازگشتند.

با این اوصاف بار دیگر منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ شد و چند روز پس از این اتفاق هم امیر خوش‌خبر سرپرست محبوب تیم ملی والیبال بار دیگر در رأس کار قرار گرفت تا سرپرستی سرو قامتان ایران را بر عهده داشته باشد.

والیبال بانوان

در سال ۱۳۹۷ تیم‌های ملی و باشگاهی والیبال بانوان در مسابقات آسیایی موفق به کسب نتایج خوبی نشدند. تیم ملی نوجوانان در قهرمانی آسیا هفتم آسیا شد و تنها دو پله نسبت به قبل صعود کرد. پس از آن تیم جوانان با یک پله صعود هشتم شد. در ادامه تیم پیکان به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های والیبال بانوان آسیا بدون ارتقا جایگاه نسبت به قبل در جایگاه ششم ایستاد. تیم ملی بزرگسالان هم به جام کنفدراسیون آسیا اعزام شد اما هشتم شد. حتی لیگ بانوان نیز چنگی به دل نزد و با مشکلات و حواشی زیادی رو به رو بود که در نهایت با قهرمانی ذوب آهن اصفهان به پایان رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.