صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / احساساتی که در کلمه نمی گنجد
احساساتی که در کلمه نمی گنجد

احساساتی که در کلمه نمی گنجد

با همه کودکی، راهی برای توضیح احساساتشان ندارند، برایشان سخت است که بگویند چه چیزی نیاز دارند.حتی زمانی که گرسنه یا ترسیده و گیج هستند، نمی‌توانند آن کلمات را پیدا کنند. اطرافیان به ویژه زمانی که در فضای عمومی مثل پارک باشند کسی نسبت به زبان بدن، کناره‌گیری، آشفتگی و دیگر نشانه‌هایی که به دیگران می‌گوید اتفاقی افتاده است، آگاهی ندارد. آنان همه کلماتی که به آنها نیاز دارند را ندارند، ولی با ایجاد صدا ،مثل یک ستاره سینما، تند گفتن و تکرار کلمات نیاز خود را فریاد می‌کنند هر چندکه ممکن است مفهوم اصطلاحی که استفاده می‌کنند را اصلا متوجه نشوند فقط می‌دانندآنها را از موقعیتی که هستند نجات می‌دهد.

سیستم جامع غربالگری هوشمند اوتیسم

مریم خیامی پور گفت: مغز انسان در هنگام تولد از میلیون ها سلول عصبی تشکیل شده است که تقریبا به یک مغز انسان بالغ شبیه است، اما در نوزادان چون اتصالات عصبی شکل نگرفته و مغز شبکه نشده، فقط توانایی بازتابهای ساده را دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: بیماری اوتیسم یک اختلال ناشی از  انحراف در رشد صحیح دستگاه عصب مرکزی مغز به هنگام تعامل با محیط و ارتباط نوزاد با دیگران در اطرافش است. شبکه سازی و اتصالهای عصبی به واسطه تعامل مستقیم کودک با محیط شکل می گیرد اما به علتهای مختلف، از جمله محیط غیر ارتباطی کودک در سالهای اولیه تولد، این روند مختل شده و به جای اینکه با الگوی نسبتا مشخص و متوازن مرتبط شوند، شبکه شدن مغز به صورت قطبی بوده و قسمتی  از مغز پراتصال و بخشی ضعیف می شوند.

وی تصریح کرد: کودکان اوتیسم در برخی زمینه ها، توانایی های خاص پیدا می کنند، مثلا کودکی که مدام در معرض تلفن همراه است، قسمت های خاص مغز او بسیار پر اتصال و شبکه شده و در یک بازی خاص موبایل حتی از والدینش هم ماهرتر می شود در حالی که همین کودک قدرت برقراری ارتباط و تماس چشمی ندارد. درمان اتیسم شامل هر راهکاری می شود که بتواند به توازن اتصالات مغزی کمک کند که تغییر محیط کودک، فضای بازی، جلوگیری از تشکیل و تقویت شبکه های ناقص و تقویت شبکه های بخشی از این فرآیند بوده و نیازمند خدمات تخصصی مستمر روان شناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی دارد. هزینه‌های کودکان اوتیسم چندین برابر بیشتر از هزینه‌های کودکان عقب‌مانده ذهنی یا معلول جسمی، حرکتی بوده و بیش از نیمی از حقوق یک کارمند را شامل می شود  با توجه به اینکه بسیاری از خدمات درمانی آنها در تهران قابل دسترسی است بنابراین، خانواده مجبور  می شوند برای دریافت این خدمات به نقاط دیگر برود.

رییس انجمن اوتیسم کاشان گفت: تاکنون در کاشان ۱۰۰ نفر  بیمار اوتیسم شناسایی شده و احتمال این است که حدود ۵۰ نفر نیز شناسایی نشده اند که هدف از تشکیل انجمن اوتیسم کاشان، خدمت به بچه ها و خانواده‌ها در بخش‌های چهارگانه آموزش، پژوهش، توانبخشی و حمایت‌های مالی و مشاوره ای است. با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به پیشگیری از بیماری و جلب مشارکت عمومی برای کمک به این گروه ازشهروندان جامعه،سالانه برنامه های مختلفی در قالب همایش، جشنواره، نمایشگاه و راهپیمایی های عمومی با حضور خیرخواهان و حامیان انجمن در سطح شهر برگزار می کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه اصفهان

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.