صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:۵۳ درصد حجم مخازن سدها خالی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:۵۳ درصد حجم مخازن سدها خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به رغم بارندگی‌های سال آبی جاری همچنان 53 درصد حجم مخازن سدهای استان اردبیل خالی است و در صورت تداوم بارندگی‌ها مشکلی در ذخیره‌سازی آب پشت سدها نخواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، اصغر سلیمان‌زاده در جریان بازدید از وضعیت سد یامچی اردبیل  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در سال گذشته در مجموع ۱۶۳ میلیون مترمکعب آب پشت سدهای استان داشتیم که در سال زراعی جاری و تا ۱۱ فروردین این حجم ذخیره آب به ۱۴۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی به کسری ۲۰ میلیون مترمکعبی آب در پشت سدهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد یامچی است که امیدواریم با بارندگی‌های بهاره این کسری جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به بسته بودن دریچه‌های این سد در طول سال اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم با پیش بینی هواشناسی و بارش‌های خوبی که در پیش روست در نیمه بهار بتوانیم به وضعیت مطلوب سال گذشته دست پیدا کنیم.

سلیمان‌زاده افزود: در حال حاضر ۴۷ درصد حجم مخازن سدها پر شده ولی همچنان ۵۳ درصد خالی است.

وی به بارش‌های فصل زراعی جاری اشاره و تصریح کرد: در فصل زراعی جاری ۲۰۸ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که نسبت به درازمدت ۸٫۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم برای مهار آب‌های جاری در صورت تدام بارندگی‌ها انجام شده و امیدواریم در فصل تابستان امسال با توجه به ذخایر خوبی که در حوزه سدها داریم مشکلی از بابت تامین منابع آب در استان نداشته باشیم.

سلیمان‌زاده گفت: بسیاری از سازه‌های آبی استان در سال ۹۸ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد که با افتتاح این پروژه‌ها امیدواریم مشکلی از بابت مهار آب‌ها در استان به ویژه در فصل بارندگی‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.