صفحه اصلی / استان ها / مازندران / گزارش ایسنا از آخرین اخبار سیل در مازندران/ ۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شد
گزارش ایسنا از آخرین اخبار سیل در مازندران/ ۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شد

گزارش ایسنا از آخرین اخبار سیل در مازندران/ ۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شد

بارش دوباره باران در مازندران، مشکلات جدیدی را برای مردم شهرهای این استان به وجود آورد، پس از آنکه هنوز مشکلات ۱۲ شهر مازندران در سیلاب نخست این استان برطرف نشده است، باری دیگر، بارش باران موجب طغیان ۵ رودخانه در مازندران و مشکلاتی دیگر شد.

بازدید معاون اول رییس جمهور از مناطق سیل زده استان مازندران

به گزارش کسب و کار نیوز مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۵ درصد مخزن سد البرز پر شده است. در بارش‌‌های امروز، پیک ورودی سد به ۸۰ متر مکعب بر ثانیه رسید اما در حال حاضر سیلاب فروکش نموده و این مقدار به ۳۰ مترمکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خروجی سد البرز نیز ۳۰ متر مکعب بر ثانیه است که به رودخانه بابل‌رود تخلیه می‌شود.

مدیر بهره‌برداری سد البرز خاطرنشان کرد: در سیلاب پایان ۲۷ اسفند ۹۷، ظرفیت مخزن سد البرز به ۱۰۰ درصد رسید و سرریز شد؛ در حال حاضر نیز ۵ درصد از ظرفیت مخزن سد جهت مدیریت سیلاب خالی و در حالت عادی در حال بهره‌برداری است.

موسوی‌مجد اظهار کرد: تا پیش از ۲۴ اسفند، تصفیه‌خانه موقت ۳۰۰ لیتر آب از محل سد البرز دریافت می‌کرد، به منظور تأمین آب بیشتر برای مردم بابل در ایام نوروز، این میزان به ۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت که مسئله سیلاب و کدورت بالای آب پیش آمد. با تمهیدات انجام شده اکنون برداشت آب از سطح سد البرز با نصب دو لوله ۳۰۰ میلیمتر برقرار و ۳۲۰ لیتر آب در حال حاضر تأمین شد.

تخریب پل پارومحله شایعه است

اسماعیل حسن زاده فرماندار بابلسر نیز در خصوص آخرین وضعیت بارش باران در این شهرستان، اظهار کرد: روند جریان آب به اندازه‌ای نیست که خطر جدی روستاهای بخش بهمنیر را تهدید کند.

وی شایعات مربوط به تخریب پل پارومحله را کذب دانست و با تاکید بر اینکه تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو دستگاه بیل مکانیکی از سوی شهرداری، دو فروند قایق موتوری از سوی اداره شیلات، سه فروند جت اسکی از سوی مرزبانی با تجهیزات کامل در پل پارومحله منگلاب مستقر شده است.

فرماندار بابلسر افزود: مقرر شد تا در زمان اضطرار، کانال‌های انحرافی در دو طرف پل روستا حفر شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.