صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ پاری سن ژرمن؛ غول نفتی فرانسه
معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ پاری سن ژرمن؛ غول نفتی فرانسه

معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ پاری سن ژرمن؛ غول نفتی فرانسه

پاری سن ژرمن فرانسه به واسطه سرمایه گذاری کلان قطری‌ها تبدیل به باشگاهی قدرتمند و اول در فوتبال فرانسه و اروپا شدند.

پاری‌سن ژرمن

به گزارش کسب و کار نیوز، پاری سن ژرمن نیز یکی دیگر از تیم‌هایی است که با سرمایه گذاری شیوخ عرب توانسته خودش را در زمره بهترین تیم‌های اروپا قرار دهد. ناصر الخلیفه به رؤیای خود مبنی بر تیم‌داری در رأس فوتبال اروپا با خرید باشگاه پاری سن ژرمن جامه عمل پوشاند و با خرید ستاره‌های زیاد، این تیم را به تیمی مدعی تبدیل کرد.

نیمار با ۲۲۲ میلیون یورو، کاوانی با ۹۶ میلیون یورو و ام‌باپه با ۱۸۰ میلیون یورو قیمت، مثلث خط حمله پاری سن ژرمن را تشکیل می‌دهند که گران‌ترین رقم در تاریخ فوتبال جهان است. پاری سن ژرمن با هزینه‌های نجومی که صرف جذب بازیکنان بزرگ می‌کند سخت به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست و باید دید که به این هدف خود می‌رسد یا نه. تیم پاریسی در این تابستان به دلیل مشکلاتش با یوفا و فیر پلی مالی نتوانست خریدهای بزرگی داشته باشد ولی آنقدر بازیکن بزرگ دارد که مشکلی در این زمینه حس نکند.

پاری سن ژرمن چند سالی است که با مالکان متمول قطری به کلی دگرگون شده است. این تیم بزرگ فرانسوی آنقدر ثروتمند شده که هر بازیکنی را که دوست داشته باشد جذب می‌کند. نیمار با جدایی از بارسلونا و پیوستن به پاری سن ژرمن به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان انتخاب شده است. این بازیکن برزیلی با ۲۲۲ میلیون به پاری سن ژرمن پیوست اما او نتوانست در فصل نخست حضورش در تیم پاریسی انتظارات را بر آورده کند. در این فصل نیز مصدومیت بار دیگر سراغ او آمد و پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان باز هم یک ناکام بزرگ بود.

رکوردها

رکورد بیشترین گل زده در تیم پاری سن ژرمن مربوط به ادینسون کاونی است که ۱۹۲ گل برای این تیم به ثمر رسانده است. بعد از او زلاتان ایبراهیموویچ با ۱۵۶ و پائولتا با ۱۰۹ گل در رده‌های دوم و سوم هستند. به نظر می‌رسد در صورتی که کیلیان ام‌باپه چند سال در پاریس بماند، بتواند به این رکورد مهم دست یابد.

در زمینه تعداد بازی نیز مارک پیلورگت با ۴۳۵ بازی بیشترین بازی را انجام داده است. سیلویان آرماند در رده دوم قرار گرفته است و سافت سوسیچ سرمربی سابق تیم ملی بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ در رده سوم قرار گرفته است.

سرمربی

هدایت تیم پاری سن ژرمن در حال حاضر بر عهده توماس توخل سرمربی سابق تیم دورتموند است. این مربی ترجمه ناموفقی در دورتموند داشت و از این تیم جدا شد و اکنون هدایت پاری سن ژرمن را عهده‌دار است. توماس توخل توانست سوپرجام فوتبال فرانسه را با این تیم به دست بیاورد و در لیگ فرانسه نیز باید پاری سن ژرمن را مدعی نخست قهرمانی بدانیم که به زودی قهرمانی را به دست خواهد آورد. موفق‌ترین مربی این تیم لورن بلان است که ۱۱ قهرمانی به دست آورد که از جمله سه قهرمانی در لیگ فرانسه است. هر چند باید قبول کرد که یکی از آسان‌ترین پست‌ها برای سرمربیان، حضور در تیم پاری سن ژرمن است.

کلکسیون افتخارات پاری سن ژرمن نیز یک وجه تشابه بزرگ با منچسترسیتی دارد و آن هم نبود یک جام معتبر اروپایی است. پاریسی‌ها در چند سال اخیر در لیگ قهرمانان نتوانستند تا نزدیکی‌های فتح جام پیش بروند و این بار نیز آنها با شکست از یونایتد در مرحله یک هشتم نهایی حذف شدند.

افتخارات

۷ قهرمانی در لیگ فرانسه

۱۲ قهرمانی در جام حذفی

۸ قهرمانی در جام اتحادیه

۸ قهرمانی در سوپرجام

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.