صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / سالی پر از شکست برای پیکان
سالی پر از شکست برای پیکان

سالی پر از شکست برای پیکان

با وجود انتظارات زیاد از تیم فوتبال پیکان، اما این تیم در سال 97 دستاورد خاصی نداشت.

تیم فوتبال پیکان

به گزارش کسب و کار نیوز، آغاز سال ۹۷ برای تیم فوتبال پیکان که در آن مقطع مجید جلالی را به عنوان سرمربی بالای سر خود می‌دید، با پیروزی شروع شد. برتری‌ای که آبی پوشان پیکان برابر میهمانشان سپاهان به دست آورند، باعث شد تا بسیار به ادامه روند خوبشان در انتهای فصل و کسب سهمیه آسیا امیدوار باشند اما نتایج سینوسی تیم جلالی که از سال ۹۶ ادامه داشت، در سال ۹۷ هم ادامه داشت تا در نهایت پیکان با ۴۵ امتیاز پایین‌تر از پارس جنوبی جم، در رتبه ششم به کارش در لیگ هفدهم پایان داد تا رؤیای آسیایی شدن، برای پیکان بر باد برود.

با آغاز جام‌جهانی و در خرداد ماه، مجید جلالی که دیگر انتظارات را از تیم خود بالا می‌دید، تلاش زیادی انجام داد تا تیمی قدرتمند و مدعی قهرمانی را برای فصل جدید آماده کند اما بودجه کمی که مدیران ارشد پیکان برای این باشگاه در نظر گرفته بودند، اجازه نداد پیکان بتواند بر اساس انتظارات موجود تیمی برای لیگ هجدهم آماده کند. آنها حتی در فصل نقل‌وانتقلات چند بازیکن خوب خود از جمله سیامک نعمتی را از دست دادند تا با مشکلات بیشتری به استقبال فصل جدید بروند.

با آغاز فصل جدید دوباره روزهای بد پیکان در نتیجه‌گیری از راه رسید. آنها آغاز فصل را با تساوی بدون گل برابر استقلال شروع کردند و در ادامه پیروزی برابر سایپا مجید جلالی را امیدوار کرد تا به هفته‌های بعدی نگاه امیدوارانه داشته باشد اما روند نزولی خیلی زود آغاز شد تا شکست‌های پی در پی در نیم فصل نخست کار را برای تیم مجید جلالی سخت‌تر کند. شکست‌هایی که گویی دیگر راهی برای فرار از آنها وجود نداشت و در نهایت کار به جایی رسید که مدیر همیشه صبور باشگاه لب به انتقاد بشگاید. او پس‌از شکست سه بر صفر تیمش برابر فولاد عنوان کرد: مجید جلالی باید راهکاری را پیدا کند، باید کادر فنی به این فکر باشد که تیم را جمع کند! واقعاً دیگر نتایج بد شده و قابل تحمل نیست. در مجموع خودم خیلی ناراحتم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای پیکان بیفتد.

اما این پایان کار نبود. مدیرعامل باشگاه که پیش از این همیشه از آقا معلم حمایت کرده بود، اینبار اخطاری داد تا مشخص شود حتی اگر یک مربی قرارداد سه ساله داشته باشد، باز هم تضمینی برای ادامه همکاری‌اش نیست. با این حال باز هم شکست‌های پیکان ادامه پیدا کرد تا در نهایت شکست برابر نساجی مازندران در هفته پانزدهم، آخرین بازی جلالی به عنوان سرمربی روی نیمکت پیکان بود.

با جدایی جلالی، در تعطیلات نیم فصل، مدیران باشگاه تلاش زیادی انجام دادند تا جایگزین مناسبی برای او انتخاب کنند و در نهایت بعد از مذاکرات طولانی حسین فرکی سکان هدایت پیکان را بر عهده گرفت. او که می‌دانست کار سختی در پیش دارد، با برگزاری اردویی در نیم فصل سعی داشت پیکان را از بحران خارج کند که تا حدودی در این امر موفق شود. حالا پیکان حسین فکری آن تیم بازنده نیم فصل نخست نیست. با این حال با توجه به شرایط جدول پیکان همانند چند تیم دیگر میانه جدولی شانسی برای رسیدن به رده‌های بالایی جدول و کسب سهمیه آسیایی ندارد اما قرارگیری در یکی از مکان‌های ششم و هفتم می‌تواند برای فرکی امیدوار کننده باشد.

از نکات جالب باشگاه پیکان در سال ۹۷، ماجرای جواد نکونام بود. او بعد از کناره‌گیریش از باشگاه نساجی، با پیکان قراردادی امضا کرد اما تماس‌های خارج از حوزه ورزش مانع از این شد که نکونام هدایت پیکان را برعهده بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پرسپولیس به تیم رونالدو خورد، سپاهان به یاران بنزما/ همگروهی نساجی با هم‌تیمی‌های نیمار

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.