صفحه اصلی / استان ها / قم / خسارات ناشی از سیل در قم در حال مستندسازی است
خسارات ناشی از سیل در قم در حال مستندسازی است

فرماندار قم:

خسارات ناشی از سیل در قم در حال مستندسازی است

فرماندار قم بیان کرد: مردم مراقب طغیان رودخانه های خروشان قم باشند و از تردد در اطراف رودخانه ها بپرهیزند.

طغیان رودخانه قمرو ـ قم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی حیدری، وضعیت مدیریت بحران در قم را در چند روز گذشته در مواجهه با سیل مثبت ارزیابی کرد و گفت:استان قم از نظر بارش باران و ایجاد سیلاب و آسیب های ناشی از سیل، بحران را تا حد زیادی پشت سر گذاشته است.

فرماندار قم افزود: بارندگی‌های اخیر را با لطف و عنایت پروردگار و تلاشی که مسئولان استان و شهرستان و بخش ها به کار گرفتند با کمترین آسیب پشت سر گذاشتیم.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت رودخانه قم هنوز خروشان است و تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد برخی تصمیمات در مدیریت بحران تداوم دارد. این تصمیات شامل جلوگیری از توقف مردم در کنار رودخانه و ممانعت از تردد در داخل رودخانه است که تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

وی گفت: مردم مراقب طغیان رودخانه‌های خروشان قم باشند و از تردد در اطراف رودخانه‌ها بپرهیزند، رودخانه های بیابان های قم و بالادست در سطح استان همچنان خروشان است و در برخی از قسمت‌ها باعث آب شدن برف ها شده و هجم آب بالاست و این امر می تواند خطرآفرین باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای خدمات رسان، امداد رسان، امنیتی و انتظامی مشغول به کار هستند تا مردم با امنیت خاطر این دو روز را سپری کنند به ویژه در روز طبیعت با کمترین آسیب بتوانیم از حضور در طبیعت بهره مند شویم.

حیدری در مورد خسارات ناشی از سیل بیان کرد: در چند روز اخیر به واسطه بارش هایی که در قم شاهد بوده ایم برخی از باغات و مزارع و تعدادی از ساختمان های قدیمی و ساختمان هایی که در مسیر ساخته شده بودند و یا ضوابط ساخت و ساز را رعایت نکرده بودند دچار خسارت هایی شده اند.

وی گفت: خسارات ناشی از سیل در قم در حال مستند سازی است در این راستا بخشداری ها و جهاد کشاورزی و بقیه عوامل در حال جمع آوری اطلاعات و مستند کردن میزان خسارات هستند تا گزارش ها ارائه شود.

فرماندار قم افزود: با حضور به موقع مسئولان به ویژه استاندار و تمامی مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران و با توجه به لغو مرخصی‌ها و استقرار در بخش های مختلف در قم، کمترین آسیب و خسارات را در مواجهه با سیل شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: مسئولان همچنان در حال آماده باش هستند تا بتوانیم روزهای آتی و بحران های احتمالی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

حیدری گفت: توصیه می‌کنیم مسافران  و شهروندان امروز نیز با ماموران و نیروهای امدادی و انتظامی همکاری لازم را داشته باشند، به هر میزان با احتیاط بیشتری در طبیعت حضور داشته باشیم و به توصیه‌ها توجه شود، با آرامش بیشتری روز طبیعت را سپری خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.