صفحه اصلی / استان ها / سمنان / تخریب ۲۱۷ واحد مسکونی در کالپوش سمنان
تخریب  ۲۱۷ واحد مسکونی در کالپوش سمنان

تخریب ۲۱۷ واحد مسکونی در کالپوش سمنان

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان از استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن در منطقه کالپوش خبر داد.

روستاهی در معرض سیل بخش اسماعیلیه اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا فلاحی با اشاره به خسارات ناشی از سیلاب و رانش زمین در روستاهای استان سمنان اظهار کرد: ۸ شهر و ۱۰۲ روستا در استان در اثر وقوع سیلاب دچار آسیب شدند.

این عضو ستاد بحران استان ادامه داد: سیلاب بالغ ۹ میلیارد تومان به طرح‌های هادی روستایی استان سمنان خسارت وارد کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر و رانش زمین در بخش کالپوش میامی باعث بروز مشکلاتی به‌ ویژه در بافت روستایی استان سمنان شده است افزود: در منطقه شهری ۳۵ واحد و حوزه روستایی ۴۷۷ واحد در مناطق مختلف استان متأثر از خسارات سیلاب شدند که بر اساس کارشناسی صورت گرفته این واحدها نیاز به تخریب کامل و احداث مجدد دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان اعلام کرد: بر اثر جاری شدن سیل طی چند روز گذشته تعداد ۳۴۱ واحد مسکونی در شهرهای استان و ۱۵۴۸ واحد مسکونی در روستاها نیازمند تعمیرات هستند که نسبت به بازدید و انجام کارشناسی واحدها اقدام شده است.

وی، میزان خساراتی که تاکنون در طرح هادی روستاها وارد شد را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و افزود: میزان اعتبار مورد نیاز برای بازسازی ابنیه و تاسیسات روبنایی داخل حریم روستاها برآورد و ارزیابی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سمنان با اعلام استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن در منطقه کالپوش به منظور بررسی و ارزیابی خسارت وارده بر اثر رانش زمین و ساماندهی واحدهای آسیب دیده گفت: ۳۷۸ واحد مسکونی روستایی در روستای حسین آباد کالپوش بررسی‌شده است و از این تعداد ۲۱۷ واحد تخریبی محسوب می‌شوند که  کار تخلیه آن‌ها به سرعت در حال انجام است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.