صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / بازی‌های به یادماندنی (۱۳)/ فینالی که بارسلونا باید فراموش کند
بازی‌های به یادماندنی (۱۳)/ فینالی که بارسلونا باید فراموش کند

بازی‌های به یادماندنی (۱۳)/ فینالی که بارسلونا باید فراموش کند

بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۹۹۴ با چهار گل از میلان شکست خورد.

بازیهای به یاد ماندنی 13

به گزارش کسب و کار نیوز، میلان در نوزدهم می سال ۱۹۹۴ در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا قرار گرفت و در یک بازی برتر و تهاجمی آبی اناری‌ها را گلباران کرد. بارسا به عنوان پرچم‌دار فوتبال زیبا برابر ایتالیایی‌های خسته کننده به میدان رفت. با این حال تیم فابیو کاپلو پیروز شد. باید فینال روماریو و استویچکوف می‌شد اما فینال ساویچویچ، دسایی و ماسارو شد. یک ویرانی کامل بود. نبود بارزی و کاستاکورتا قابل توجه نشد. گالی، مالدینی، تاسوتی و پانوچی جنگنده، سریع و با تمرکز بودند. بهترین حمله جهان دیده نشده بود.

آلبرتینی، دونادونی، دسایی و بوبان برتر از گواردیولا، آمور، باکرو و سرگی در میانه میدان بودند. تسلط آنها به نحوی بود که مهاجم‌های بزرگ و غیر قابل کنترل (استویچکوف و روماریو) بارسلونا نتوانستند کاری انجام دهند.

دسایی در این بازی درخشید و هزاران روش را برای مبارزه با آبی اناری‌ها نشان داد. او همه را به وجد آورد. پاس‌ها را با پا، سر و بدنش بلوکه می‌کرد. کاملاً بر بازی تسلط داشت. او برای پشتیبانی از هر حمله سفیدپوشان میلانی نفوذ می‌کرد و توانست یک گل فوق‌العاده به ثمر برساند (دقیقه ۵۸). او نه تنها باکرو را محو کرد بلکه بازیکنان میانی بارسا را کنار گذاشت. بازیکن فرانسوی نقش کلیدی در این دیدار داشت.

میلان در تمام دقایق بازی ریتم خود را حفظ کرد و برتری داشت. آنها از پاس‌های کوتاه و بلند استفاده می‌کردند. از مناطق مختلف حریفشان را تحت فشار قرار می‌دادند تا تمرکز آبی اناری‌ها را بر هم بریزند. کومان و گواردیولا خیلی سریع توپ‌ها را دور می‌کردند. توپ‌های هدفمند کمی را ارسال می‌کردند. به همین خاطر میلان، بارسلونا را زندانی کرده بود. آبی اناری‌ها در همه تقابل‌های فردی شکست می‌خوردند. تاسوتی و بوبان کاملاً کناره‌ها را بسته بودند. تعویض‌ها هیچ تأثیر مثبتی روی بارسا نگذاشت و همچنان دسایی و هم تیمی‌هایش از میانه میدان، فوتبال بارسا را نابود می‌کردند.

میلان دائم مهاجم‌هایش را تغذیه می‌کرد. ماسارو و ساویچویچ به مالکیت توپ میلان کمک می‌کردند و بازیکنان بارسا را آزار می‌دادند. ماسارو در دقایق ۲۵ و ۴۵ گلزنی کرد و ساویچویچ در دقیقه ۴۷ برای سومین بار دروازه بارسا را باز کرد. هرگز کسی نتوانست پاسخی در رابطه با عملکرد ساویچویچ مونته‌نگرویی پیدا کند. مهاجم بالکانی، نادال را از کار انداخت. مدافع‌های بارسا برای متوقف کردن این مهاجم مجبور شدند خطا کنند که در نهایت با کارت زرد جریمه شدند. فوتبال تهاجمی میلان با تحقیر بارسلونا همراه شد و چیزی از باور گروهی آبی اناری‌ها باقی نگذاشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.