صفحه اصلی / استان ها / زنجان / آسیب دیدگی ۱۶۰ بنای خشتی در ابهر

گزارشی از تمهیدات برای سیل در زنجان/خبر در حال بروز رسانی

آسیب دیدگی ۱۶۰ بنای خشتی در ابهر

فرماندار ابهر گفت: مردم در روز طبیعت به هیچ عنوان در کوهپایه‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و نقاط پست اتراق نداشته باشند.

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مدیریت مسیل‌ها و هدایت آب‌های سطحی، عنوان کرد: در آغازین ساعات روز ۱۲ فروردین با تشکیل جلسه مدیریت بحران و صدور تصمیمات عملیاتی توانستیم حجم گسترده‌ای از آب های سطحی را کنترل کنیم.

وی با اشاره به مدیریت تخلیه آب سد کینه‌ورس، اظهار کرد: برای تعادل حجم آب ذخیره شده داخل سد و جلوگیری از ایجاد سیلاب، میزان آب خروجی سد کینه ورس به ۱۲ متر مکعب در ثانیه افزایش داده شد.

وی با اشاره به همکاری تمامی عوامل دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت وکنترل سیلاب، افزود: خوشبختانه همکاری و هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان حاکم است که این مهم نقش ویژه در به نتیجه رسیدن تصمیمات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دارد.

فرماندار ابهر با تاکید بر اینکه انتقال اخبار غلط و بحرانی جلوه دادن اوضاع موجب نگرانی مردم و تشویش اذهان عمومی می‌شود، ادامه داد: از فعالان فضای مجازی درخواست می‌شود از انتشار شایعات جلوگیری کنند

این مسئول با تاکید مجدد بر عدم اتراق شهروندان در نقاط حادثه خیز به ویژه در روز طبیعت، افزود: مردم به دلیل خطرات احتمال حتی المقدور در ۱۳ فروردین از حضور در خارج از شهر خودداری کرده و ضمن رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت از قرار گیری در کوهپایه‌ها،حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا پرهیز کنند.

حیدری با اشاره به آخرین خسارات بارش‌ها در ابهر، تاکید کرد: حدود ۱۶۰ مورد از بناهای خشتی و گلی شامل منازل مسکونی، اسطبل، انبار علوفه و غیره در بعضی از روستاها از ۲۰ الی ۸۰ درصد آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ مورد اتلاف دام در شهرستان داشتیم، گفت: ۱۵ خانوار به منظور ایمنی بیشتر از منازل خود تخلیه و ‌در جای ایمن ساکن شده‌اند.

پیدا شدن جسد یک مرد در حوالی رودخانه الزین طارم

سرپرست فرمانداری طارم از پیدا شدن جسد یک مرد در حوالی رودخانه فصلی الزین طارم خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بنا بر گزارشات رسیده از اهالی روستای الزین طارم امروز یک جسد در حوالی روستای الزین در داخل رودخانه پیدا شده است.   این جسد متعلق به یک مرد ۳۵ الی ۴۵ ساله است که هنوز علت و علت فوت و هویت وی مشخص نشده است.

در همین رابطه سرپرست فرمانداری طارم ضمن تایید پیدا شدن این جسد در این روستا، اظهار کرد: در محل پیدا شدن جسد هیچ طغیانی از رودخانه بر اثر بارش باران صورت نگرفته است.

 این مسئول با اشاره به انتقال جسد به پزشکی قانونی برای روشن شدن حقیقت این‌ماجرا، تصریح کرد: دلیل قطعی مرگ پس از انجام کارشناسی‌های لازم توسط پزشکی قانونی مشخص می‌شود.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.