صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / پیرانشهر رکورد دار بارشهای بهاری آذربایجان غربی
پیرانشهر رکورد دار بارشهای بهاری آذربایجان غربی

پیرانشهر رکورد دار بارشهای بهاری آذربایجان غربی

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبرداد.

وضعیت تهران پس از بارش باران

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان است که تا اواخر وقت امروز دوشنبه،سبب بارش باران با احتمال رعد و برق در مناطق سردسیر ارتباط بارش برف همراه وزش باد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و همچنین عبور امواج کم دامنه و ناپایدار طی روز سه‌شنبه از سطح استان شاهد رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق همراه با وزش بادهای شدید در برخی نقاط استان خواهیم بود.

کریمی با اشاره به میزان بارشها در استان طی ۲۴ساعت گذشته گفت: پیرانشهر با ۵۸.۹ میلیمتر رکورددار بارشها بوده  و سردشت با ۴۲.۵ و اشنویه با ۳۴.۳ میلیمتر به ترتیب بیشترین بارشها را داشتند که میزان بارندگی در مرکز استان نیز ۱۱.۶ میلیمتر گزارش شده است.

افزایش دبی رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب نگران کننده نیست

فرماندار میاندوآب گفت: افزایش دبی رودخانه های زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب نگران کننده نیست.

 به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی قهرمانی در جمع خبرنگاران  با اشاره به آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با سیلاب احتمالی، اظهار کرد: از یک هفته پیش ستاد مدیریت بحران این شهرستان با بکارگیری تمام امکانات و ماشین آلات دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در راستای مقابله با سیلاب احتمالی در منطقه فعال هستند.

فرماندار میاندوآب افزود: در این راستا به طور شبانه روزی اقدامات لازم در مسیل های سیلابی در کنار زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب که نیاز به تقویت یا لایروبی داشتند، انجام گرفته و در حال حاضر نیز در هر جا نیاز باشد، اقدامات لازم انجام می گیرد.

وی گفت: بیش از ۴۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین در مسیر دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب فعال بوده و به طور شبانه روزی از آمادگی کامل برخوردار است و هیچ گونه جای نگرانی از بابت خطرهای احتمالی سیل در میاندوآب و به ویژه روستاهای پایین دست دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود میاندوآب وجود ندارد.

قهرمانی اظهار کرد: هم اکنون ورودی سد مخزنی شهید کاظمی ۲۳۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز حدود ۳۵۰ متر مکعب بر ثانیه است که به دنبال افزایش خروجی آن نیز هستیم.

فرماندار میاندوآب گفت: ظرفیت ذخیره سازی سد شهید کاظمی هم اکنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب است و درصورتی که شدت بارش باران و شدت آن بیشتر باشد یا برف های موجود در مناطق کوهستانی این شهرستان ذوب شود، مشکلی در ورودی آب به سد و ذخیره وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رودخانه زرینه رود میاندوآب ظرفیت تحمل ۲ برابر سیلاب فعلی را دارد، افزود: هم اکنون دبی آبی که در این رودخانه جریان دارد ۴۳۰ مترمکعب بر ثانیه است که در صورت افزایش آب یا بارندگی زیاد تا ۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه قابل افزایش است.

فرماندار میاندوآب گفت: ظرفیت خروجی رودخانه سیمینه رود نیز هم اکنون کمتر از یک سوم ظرفیت آن است و در صورت افزایش بارندگی تا ۲٫۵ برابر بیشتر از ظرفیت فعلی، می تواند آب را به سمت دریاچه ارومیه هدایت کند.

قهرمانی هم چنین با تکذیب اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی مبنی بر آبگرفتگی راهها و زمین های روستایی این شهرستان، اظهار کرد: مردم تنها اخبار را از مراجع رسمی، صدا و سیما و دستگاه های متولی از جمله فرمانداری، امور منابع آب و ستاد بحران پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه زرینه رود میاندوآب ظرفیت تحمل دو برابر سیلاب فعلی را دارد، گفت: هم اکنون دبی آب ۴۳۰ مترمکعب بر ثانیه است که می توانیم آن را تا ۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه نیز افزایش دهیم و هیچگونه مشکلی هم نداشته باشیم.

فرماندار میاندوآب گفت: به مردم این شهرستان به ویژه اهالی ساکن در روستاهای پایین دست دو رودخانه زرینه رود و سیمینه رود این اطمینان را می دهیم که هیچ گونه نگرانی از بابت جاری شدن سیل و تهدید زندگی آنان وجود ندارد؛ با وجود این از اتراق یا حضور در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.