چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / خنداب با مشکل خاصی براثر سیلاب مواجه نشد
خنداب با مشکل خاصی براثر سیلاب مواجه نشد

فرماندار:

خنداب با مشکل خاصی براثر سیلاب مواجه نشد

فرماندار خنداب با اشاره به اینکه بر اثر بارش‌های صورت گرفته ۱۵ منزل مسکونی در این شهرستان تخریب شده است، گفت: مردم این شهرستان در روز طبیعت ترجیحا از منازل خود خارج نشوند.

آبگرفتگی در اراک

عبدالرضا حاج علی بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در موج دوم بارش‌ها تاکنون ۹۰ میلی متر باران در شهرستان خنداب باریده است، اظهار کرد: با وجود اینکه شهرستان خنداب بیشترین بارش‌های استان را به خود اختصاص داده است اما مشکل خاصی وجود ندارد و شرایط عادی در منطقه حاکم است.

وی از پایداری آب، برق، گاز و تلفن در تمامی نقاط شهرستان خبر داد و افزود: در برخی از نقاط روستایی نظیر نوده، سوزان، درمن و … شاهد آب گرفتگی در معابری هستیم که ماهیت مسیل دارند که با تلاش ستاد مدیریت بحران برطرف شده است.

فرماندار خنداب افزود: دبی رودخانه در سد مانیزان ۸۱ متر مکعب بر ثانیه است و در خروجی دریاچه خنداب ۵۵ متر مکعب بر ثانیه است که جای خوشحالی برای مردم به ویژه کشاورزان دارد.

وی از باز بودن تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان و تردد روان خبر داد و افزود: تنها یک محور روستایی مشکل جزئی به دلیل آبگرفتگی داشت که در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شد.

حاج علی بیگی به تخریب چندین واحد مسکونی خشت و گلی در برخی از روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: حداقل ۱۵ گزارش درخصوص تخریب خانه‌های قدیمی به فرمانداری شهرستان ارسال شده است که شامل تخریب دو واحد مسکونی سنتی در روستای توران، تخریب یک واحد دامداری سنتی در طورگیر، یک واحد مسکونی در درمن، سه دیوار قدیمی در خنداب و … بوده است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شدت بارش‌ها در خنداب بیشتر از سایر شهرهای استان بوده است اما خوسبختانه هیچ تلفاتی در این شهرستان گزارش نشده است و با واحد اورژانس نیز هیچ تماس تلفنی در خصوص آسیب دیدگی ناشی از سیل یا آبگرفتگی و تخریب خانه‌های قدیمی صورت نگرفته است.

فرماندار خنداب در ادامه گفت: در پی بارش باران خوشبختانه شاهد جاری شدن آب در مسیل های شهرستان با حجم بالایی هستیم و برخی از مسیل ها که ظرف ۵۰ سال گذشته خشک بودند و دبی آنها صفر بوده است فعال شدند و هم اکنون در این مسیل‌ها مانند خانقاه با ۵.۵ متر مکعب آب بر ثانیه در این رودخانه جاری شده است و تا ۲۰۰ متر مکعب آب این رودخانه طغیان نخواهد کرد.

وی در ادامه از مسافرین نوروزی و شهروندان خنداب خواست تا ضمن همکاری با مجموعه مدیریتی شهرستان و عمل به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران از ترددهای غیر ضروری در شهرستان خودداری کنند و به دلیل جاری شدن آب در رودخانه‌ها و مسیل از نزدیک شدن به این نقاط به شدت اجتناب کنند و ترجیحاً در منزل بمانند.

فرماندار خنداب گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در روز طبیعت ترجیحاً در منزل بمانند و به هیچ وجه در کنار رودخانه و مسیل اتراق نکنند و اماکن ایمن دیگری را برای روز طبیعت انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در کنار دیوارهای قدیمی و خانه‌های خشت و گلی که در اثر بارش باران سست و ناایمن شدند با احتیاط اتراق کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.