صفحه اصلی / استان ها / البرز / افزایش ۲٫۵ برابری ورود آب به کانال‌های شهری فردیس البرز

شهردار فردیس خبر داد

افزایش ۲٫۵ برابری ورود آب به کانال‌های شهری فردیس البرز

شهردار فردیس از مهار روان آب‌های جاری شده بر اثر بارش شدید باران در این شهر خبر داد و گفت: واحدهای خدمات‌رسان شهرداری فردیس تا مساعد شدن شرایط جوی در حالت آماده باش خواهند بود.

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه البرز، منوچهر غفاری دوشنبه ۱۲ فروردین در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و کانال‌های شهر، به ورود سامانه بارشی به استان البرز اشاره کرد و افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی پیامدهای این سامانه، بارش شدید باران و گاهی تگرگ از روز گذشته تا فردا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «احتمال جاری شدن سیلاب و انسداد معابر در پی این سامانه بارشی وجود دارد»، تاکید کرد: همه واحدهای خدمات‌رسان از روز گذشته به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی به حالت آماده باش درآمده و در مناطق مختلف شهر مستقر شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که «کانال فردیس و حاشیه آب‌های بالادستی شهر لایروبی شده است»، تصریح کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده است و خطر طغیان رودخانه و کانال برای فردیس وجود ندارد.

شهردار فردیس با اشاره به استقرار نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری با تجهیزات تخلیه سیلاب در نقاط مختلف شهر که امکان آبگرفتگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی بارش‌های روز گذشته نقاطی از شهر همچون بلوار سیلو، انتهای بلوار فرمانداری، خیابان ظفر شرقی شهرک سپاه و گلستان ۳۸، انتهای جاده شهریار و پل انبار نفت شاهد آبگرفتگی‌هایی بودیم که با تلاش واحدهای خدمات‌رسان به سرعت رفع شد.

وی با بیان این‌که «طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی طی ۴۸ ساعت آینده شاهد بارش شدید باران در استان البرز خواهیم بود»، اضافه کرد: از شهروندان می‌خواهیم از نزدیک شدن و اتراق کردن در حاشیه رودخانه‌ها و نقاط پرخطر خودداری کنند.

وی در بخش دیگری از لغو تمام مرخصی‌های واحدهای خدماترسان شهرداری خبر داد و تصریح کرد: حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس با تمام تجهیزات و نیروها به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان و جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی در حالت آماده باش قرار دارد و تا مساعد شدن شرایط جوی این حالت ادامه خواهد داشت.

شهردار فردیس با اشاره به گزارش حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس مبنی بر این‌که حجم آب ورودی به کانال‌ها و رودخانه‌ها به علت شدت بارش باران به حدودا ۷۰ متر مکعب برثانیه رسیده است، گفت: این آمار خبر از افزایش ۲٫۵ برابری ورود آب به کانال‌ها و رودخانه‌ها طی ۱۲ ساعت گذشته می‌دهد که در این راستا مدیریت شهری فردیس با تمام تجهیزات و نیروها به منظور افزایش خدمات‌رسانی و جلوگیری از حوادث احتمالی تلاش می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.