صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / معدوم‌سازی بیش از ۷۲۹ هزار کیلو مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه سلامت نوروزی
معدوم‌سازی بیش از ۷۲۹ هزار کیلو مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه سلامت نوروزی

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت خبر داد

معدوم‌سازی بیش از ۷۲۹ هزار کیلو مواد غذایی غیربهداشتی در برنامه سلامت نوروزی

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از تشدید برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سراسر کشور همزمان با سفرهای نوروزی خبر داد.

بازرسی مواد غذایی غیر بهداشتی وزارت بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید انصاری ضمن اعلام این خبر افزود: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز دهم فروردین به ۴۴۲۱۶۱ مورد رسیده است.

وی گفت: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ۱۲۹۲۸۴ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران های بین راهی ۱۹۸۸۹ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۵۹۱۳۳۴ مورد بوده است.

انصاری اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا روز دهم فروردین ۷۹۴۴ مورد بوده که از این تعداد ۵۷۳ مورد مربوط به مراکز و رستوران های بین راهی است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده تا دهم فروردین را ۱۹۷۸ مورد اعلام کرد که ۲۹۱ مورد آن مربوط به رستوران های بین راهی بوده است.

انصاری افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۷۲۹۹۷۷ کیلو گرم است. 

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به استفاده گسترده بازرسین بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی ها گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۳۶۲۱۹۴ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تا دهم فروردین تعداد موارد کلرسنجی آب ۳۷۲۰۰۰ مورد بوده که این امر با دقت و پیگیری در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، گفتنی است برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از بیستم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پوشش بیمه‌ای ۵ دهک اول درآمدی در دولت سیزدهم/ افتتاح تخت‌های بیمارستانی جدید در ماه‌های آینده

به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام عین اللهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.