صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / گوشت مرغ همچنان دونرخی است
گوشت مرغ همچنان دونرخی است

گوشت مرغ همچنان دونرخی است

گوشت مرغ در بازار دونرخی شده و با وجود اینکه مردم آن را از بازار آزاد کیلویی حدود ۱۶ هزار تومان می‌خرند، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد که این نرخ به هیچ وجه مورد تأیید نیست و همه می‌توانند از گوشت مرغ تنظیم بازاری کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی که در بازار به وفور پیدا می‌شود، استفاده کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، گوشت مرغ در بازار دونرخی شده و با وجود اینکه مردم آن را از بازار آزاد کیلویی حدود ۱۶ هزار تومان می‌خرند، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی اعلام کرد که این نرخ به هیچ وجه مورد تأیید نیست و همه می‌توانند از گوشت مرغ تنظیم بازاری کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی که در بازار به وفور پیدا می‌شود، استفاده کنند.

 طی هفته‌های گذشته و ایام تعطیلات نوروزی قیمت گوشت مرغ افزایش یافته و به کیلویی حدود ۱۶ هزار تومان رسیده است که البته مورد تأیید مسئولان دولتی و اتحادیه‌های بخش خصوصی نیست، اما مردم با این نرخ گوشت مرغ مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در این باره به ایسنا گفت: به هیچ وجه قیمت ۱۶ هزار تومان برای هر کیلو گوشت مرغ مورد تأیید نیست و مردم می‌توانند از گوشت مرغ کشتار روز کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در بازار استفاده کنند که به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: همه فروشندگان محصولات پروتئینی می‌توانند گوشت مرغ تنظیم بازاری را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار تومان از میدان بهمن تهران تهیه کنند و آن را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش برسانند.

یوسف‌خانی ادامه داد: تاکنون حدود ۲۰۰ فروشنده محصولات پروتئینی، گوشت مرغ تنظیم بازار را از میدان بهمن خریداری کرده و به دست مردم می‌رسانند و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این روزها به دلیل اینکه گوشت مرغ در همه نقاط استان تهران پیدا می‌شود، صف مرغ برای آن تشکیل نشده است، اما اگر ایام تعطیلات به پایان برسد و مردم به خانه‌های خود بازگردند باید تعداد فروشنده‌های گوشت مرغ تنظیم بازاری افزایش یابد تا شاهد تشکیل مجدد صفوف برای گوشت مرغ نباشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تأکید کرد: برای اینکه تعداد فروشندگان گوشت مرغ تنظیم بازاری بیشتر شود، بهتر است که مردم از مغازه‌هایی خرید کنند که این محصول را به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌فروشند.

با توجه به وضعیت کنونی بازار گوشت مرغ، مسئولان باید برای تنظیم و کنترل آن، همه فروشنده‌های این محصول پروتئینی را مجاب کنند که گوشت مرغ تنظیم بازاری خریداری کرده و آن را با نرخ مصوب کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم بفروشند و بر این روند نظارت درستی وجود داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.