صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / سیل، مهم‌ترین تهدید کنونی دشت کاشان است
سیل، مهم‌ترین تهدید کنونی دشت کاشان است

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان:

سیل، مهم‌ترین تهدید کنونی دشت کاشان است

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: طغیان رود خانه و سیل مهمترین تهدید شهرستان کاشان بعد از خشکسالی است

دوازدهمین روز سیل در استان گلستان - روستا حاجی آباد شهرستان کردکوی

به گزارش کسب و کار نیوز- منطقه اصفهان جواد مزروعی در نشست خبری در کاشان، اظهار کرد: کاشان با اجرای  40 طرح  آبخوان داری و آبخیزداری رتبه نخست در استان اصفهان را به خود اختصاص داده است، اما با توجه به وسعت دشت کاشان، این شهرستان همچنان نیازمند  اجرای طرح های آبخیزداری است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها در مجموع بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب آبگیری می شود، اما در حوزه های برزک، قمصر و نیاسر سرریز شده اند.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان تاکید کرد: مطالعه حریم و بستر در ۹۶ درصد از رودخانه های شهرستان کاشان انجام شده است که مطالعات و ساماندهی ۳۰ درصد از این رودخانه ها در سطح شهرها و روستاها شامل دیواره سازی و ساخت پل نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: طغیان رود خانه و سیل مهمترین تهدید شهرستان کاشان بعد از خشکسالی است که سه شاخه فرعی رودخانه میرحیدر خطرساز بوده و از ارتفاعات روستاهای خنب و دره سرچشمه می گیرد و به حوزه رودخانه حیدر در بلوار امام رضا (ع) می پیوندد، که باید آن را مدیریت کرد.

مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان گفت: بارش های هفته نخست فروردین امسال ۶۵ میلیمتر بود که خسارت آن شامل آبگرفتگی ۴۰ واحد مسکونی در شهر کاشان و ۱۵ واحد دیگر در سایر نقاط این شهرستان بود که نیروهای آتش نشانی و هلال احمر نسبت به کمک رسانی و تخلیه آب از آنها اقدام کردند.

مزروعی گفت: نجات از شرایط بحران تنها مخصوص دستگاههای دولتی نیست، بلکه تمام مردم باید در حوزه های بحران مشارکت کنند تا مانع از گسترش خسارت به دیگر همنوعان شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.