صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آغاز انتخابات محلی ترکیه و آزمون سخت حزب حاکم
آغاز انتخابات محلی ترکیه و آزمون سخت حزب حاکم

آغاز انتخابات محلی ترکیه و آزمون سخت حزب حاکم

رای‌گیری انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای محلی ترکیه آغاز شد؛ انتخاباتی که اردوغان آن را مساله مرگ و زندگی برای کشورش خوانده است.

کاندیداهای انتخابات شهرداری های ترکیه

به گزارش کسب و کار نیوز، این رای‌گیری که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود، صبح امروز (یکشنبه) در ترکیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طی این رای‌گیری رای‌دهندگان شهرداران شهرهای مختلف و همچنین نمایندگان شوراهای محلی و دهیاران را تعیین خواهند کرد.

در این انتخابات نامزدهایی از ۱۳ حزب مختلف حضور دارند که از جمله این احزاب می‌توان به “اتحاد ملی” که تحت رهبری حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه قرار دارد و همچنین حزب حاکم عدالت و توسعه که به عنوان متحد حزب جنبش ملی‌گرا در این انتخابات حاضر شده، اشاره کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه این انتخابات را مساله مرگ و زندگی برای کشور توصیف کرد.

اردوغان به لطف توسعه اقتصادی و مهارت‌های بالایش در کمپین‌های انتخاباتی از بیش از ۱۶ سال گذشته تسلط گسترده‌ای در روند سیاسی کشورش داشته است.

به گزارش رویترز، اردوغان هرچند در بین رهبران ترکیه از بیشترین حمایت مردمی برخوردار بوده اما در عین حال در بین رهبران این کشور بیشترین عامل اختلاف برانگیز در تاریخ جدید این کشور محسوب می‌شود.

رویترز آورده است، احتمالا اردوغان در مرحله کنونی یک ضربه انتخاباتی را متحمل شود زیرا نتایج نظرسنجی‌ها اشاره دارند که حزب عدالت و توسعه حاکم احتمالا کنترل خود بر آنکارا و حتی استانبول، بزرگترین شهر این کشور را از دست بدهد.

این در سایه رکود اقتصادی در پی بحران ارزی این کشور در سال گذشته میلادی است، به طوریکه لیر ترکیه ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داد.

براساس گزارش رویترز، از این رو برخی رای دهندگان ممکن است درصدد مجازات اردوغان از طریق این انتخابات برآیند.

طبق گزارش این خبرگزاری، زمانی که اخیرا مقامات در حمایت از لیر گام‌های تازه‌ای برداشتند اردوغان خاطرنشان کرد، بحران اقتصادی ناشی از حملات غرب است و ترکیه بعد از انتخابات روز یکشنبه بر مشکلاتش فائق خواهد آمد. او افزود که رهبر اقتصاد است.

اردوغان در یکی از تجمع‌های انتخاباتی‌اش گفت، هدف از حملات روزافزون علیه ترکیه قبل از انتخابات مانع تراشی در برابر ترکیه بزرگ و قوی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.