صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / تمامی اصناف شاغل روستای بند ارومیه تا عادی شدن شرایط تعطیل شدند

فرماندار ارومیه:

تمامی اصناف شاغل روستای بند ارومیه تا عادی شدن شرایط تعطیل شدند

فرماندار ارومیه گفت: تمامی رستوران‌ها، کافه‌ها و اصناف شاغل در پایین دست روستای بند تا عادی شدن شرایط تعطیل است.

تعطیلی مدارس

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا ملامحمدی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی افزود: اخطارهای کتبی به کافه ‌ا ورستوران‌های اطراف رودخانه روستای بند داده شده که از فردا یکشنبه ۱۱ فروردین تا عادی شدن وضعیت تعطیل باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ارومیه به چهار حوضه  آبریز شهرچای، روضه چای،باراندوز چای و نازلوچای تقسیم بندی شده و اقدامات اساسی در این چهار حوضه برای مقابله با سیل احتمالی با همکاری بخشداران و دستگاه‌های خدمات رسان در حال انجام است، آب معادل برف حوضه روضه چای را در اسفند سال گذشته ۹۹میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: مساحت پوشش برف حوضه باراندوز در اسفند سال گذشته ۷۷۶ کیلومتر مربع،حوضه نازلو چای ۴۶۴کیلومتر مربع و حوضه شهرچای ۲۳۱ کیلومتر مربع است.

وی با انتقاد از کاستی‌ها در خصوص عدم لایروبی بستر برخی رودخانه‌های شهر اظهار کرد:  لایروبی و آزادسازی رودخانه شهرچای در محدوده روستای بند به طول هفت کیلومتر درحال انجام بوده، لایروبی  حوضه روضه چای نیز در سال گذشته ۹.۴کیلومتر انجام شده که لایروبی پایین دست روستای غفاربیگی این حوضه به طول یک کیلومتر نیز در حال انجام است.

ملامحمدی زاده بااشاره به اینکه اکثر نقاط حادثه خیز احتمالی شناسایی شده و اقدامات اساسی انجام شده یادآور شد: تمامی آب‌های سطحی داخل شهر قابل مدیریت و هدایت  است و مشکل جزئی در شمال شهر بدلیل تجمیع اب هدایت شده از سطح شهر وجود دارد که ۱۰۰ اکیپ با ماشین آلات در تمامی نقاط بحرانی مستقر هستند.

فرماندار ارومیه بااشاره به وقوع سیل فروردین سال ۹۶ و وقوع خسارت پلهای هاشم آباد و گلستانه سیلوانای ارومیه تصریح کرد: پل هاشم آباد ۹۵ درصد و گلستانه نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که  اقدامات فنی لازم در پل‌های مذکور انجام گرفته تا دوباره دچار خسارت نشوند.

وی با بیان اینکه بنا به اطلاعیه سازمان هواشناسی، اوج بارش‌ها در ارومیه از صبح روز یکشنبه ۱۱ فروردین به‌میزان ۲۰ میلیمتر پیش بینی شده است خاطر نشان کرد: تمام مدارس و ورزشگاه‌های شهر نیز در صورت وقوع سیل برای اسکان مردم آماده سازی شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.