صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روسیه: سازمان‌های اطلاعات غرب در تدارک استفاده از مواد شیمیایی در ادلب هستند
روسیه: سازمان‌های اطلاعات غرب در تدارک استفاده از مواد شیمیایی در ادلب هستند

روسیه: سازمان‌های اطلاعات غرب در تدارک استفاده از مواد شیمیایی در ادلب هستند

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، درباره ورود مزدوران سازمان اطلاعات فرانسه و بلژیک به استان ادلب با هدف آمادگی برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی اطلاعاتی در اختیار دارد.

حمیمیم

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه رئیس مرکز آشتی روسیه آمده است، طبق اطلاعاتی که این مرکز به دست آورده است گروه مسلح غیرقانونی فعال در منطقه کاهش تنش در ادلب برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز با هدف متهم کردن نیروی هوایی روسیه و نیروهای دولتی سوریه به استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان آماده می‌شوند.

طبق این بیانیه، نمایندگان سازمان اطلاعات فرانسه و بلژیک جهت انجام اقدامات تحریک‌آمیز وارد ادلب شده و با فرماندهان میدانی گروه تروریستی “هیئت تحریرالشام” و “حراس الدین” و نمایندگان کلاه‌سفیدها دیدار کرده‌اند.

مرکز حمیمیم تصریح کرد، در نشست مرکز انجام مانور و سناریوی جعلی با هدف متهم کردن روسیه و سوریه به استفاده از مواد سمی علیه غیرنظامیان بررسی و برای هرکسی که در این نمایش شرکت کند، ۱۰۰ دلار پاداش تعیین شد.

این مرکز اعلام کرد، استفاده از مواد سمی واقعی از سوی سازمان دهندگان این اقدام تحریک‌آمیز برای اعتبار بخشیدن به فیلم‌هایی که در این زمینه خواهند ساخت، بعید نیست. آوارگان و خانواده‌های شهروندانی که در بازداشت هیئت تحریر الشام قرار دارند، ممکن است قربانیان این برنامه باشند.

در بیانیه مذکور آمده است، نمایندگان سازمان اطلاعات بلژیک از ۱۴ تا ۲۷ مارس فیلم حملات نیروهای هوایی روسیه به انبارهای مهمات و مراکز پهپادهای وابسته به نیروهای شورشی در ادلب را ضبط کردند تا از آن به عنوان ادله و شواهدی دروغین جهت متهم کردن روسیه و سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی استفاده کنند.

طبق اعلام این مرکز روسیه، ۲۳ مارس مواد سمی با نظارت کارمندان سازمان اطلاعات فرانسه از شهر سراقب به شهرک‌های خان‌شیخون، معره حرمه و کفرزیتا منتقل شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.