صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / بازی‌های به یادماندنی (۱۰)/ درس زنیت به بایرن
بازی‌های به یادماندنی (۱۰)/ درس زنیت به بایرن

بازی‌های به یادماندنی (۱۰)/ درس زنیت به بایرن

زنیت توانست در دیدار برگشت نیمه نهایی جام یوفا ۲۰۰۸ با چهار گل بایرن مونیخ را شکست دهد.

دیدار بایرن مونیخ و زنیت

به گزارش کسب و کار نیوز، زنیت سن پترزبورگ با تحقیر بایرن مونیخ در دیدار برگشت نیمه نهایی جام یوفا فصل ۰۸-۲۰۰۷ به فینال صعود کرد. در بازی که در ورزشگاه پتروسفکی برگزار شد شاگردان دیک ادوکات با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شدند و دروازه الیور کان باتجربه را گل باران کردند. بایرن که پس از تساوی یک بر یک در آلیانز آره‌نا به پیروزی در بازی برگشت نیاز داشت نتوانست کاری برابر ضربه سنگین تیم روسی انجام دهد. میزبان دقایقی پس از شروع بازی از طریق ضربه آزاد به گل رسید تا همه چیز را به نفع خود کند. پس از این گل، زنیتی‌ها تنها باید فضاها را به روی تیم مونیخی می‌بستند.

بایرن مالکیت توپ را در اختیار داشت اما با دفاع خوب روس‌ها روبرو شد و این موضوع اوتمار هیتسفیلد را ناامید کرد. از طرفی زنیت با یک بازی سریع و چشم‌نواز از ضد حمله‌های متعدد برای تثبیت صعودش استفاده می‌کرد. دومین گل پیش از پایان نیمه نخست توسط زیریانف به ثمر رسید اما بایرن مانند همه تیم‌های آلمانی حتی یک لحظه هم ناامید نشد. با این حال سرعت بالای بازیکنان کناری حریف باعث شد فاصله بیشتر شود. دو گل دیگر از گوش راست توسط فایتزولین (دقیقه ۵۴) و پوگربنیاک (۷۳) به ثمر رسید تا تحقیر تیم آلمانی تکمیل شود.

زنیت که فرصت داشت گل‌های بیشتری به ثمر برساند توانست به نخستین فینال اروپایی‌اش صعود کند و پس از فتح لیگ روسیه به افتخاراتش بیفزاید. این تیم که در مسیر فینال تیم‌هایی همچون بایرلورکوزن و ویارئال را حذف کرده بود نتوانست در فینال از گلزن خود به نام پوگربنیاک بهره ببرد. او محروم بود و نتوانست آمار گلزنی‌اش را بهبود بخشد. بهترین گلزن زنیت با ۱۰ گل به همراه لوکا تونی بهترین گلزنان جام یوفا شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.