صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / هرگز نمی‌توان با قانون طبیعت مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان :

هرگز نمی‌توان با قانون طبیعت مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به وقوقع سیل در شیراز و جان باختن تعدادی از هم وطنان، خاطرنشان کرد: تعیین حریم دریا به این دلیل است که گرفتار چنین حوادث ناگواری نشویم. احداث ساختمان در حریم دریا و بدون درنظر گرفتن قوانین مربوطه و همچنین سرپیچی از قانون، عواقب ناگواری دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه خلیج فارس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با تاکید بر کمک به سیل‌زدگان شمال کشور اظهار کرد: اگر یک خسارت متوجه ما می‌شد از دیگران توقع کمک و یاری داشتیم. از این رو باید در این شرایط ، هموطنانمان در شمال کشور را یاری برسانیم.

وی افزود: برخی افراد، عامل وقوع سیل شیراز را بی‌تدبیری شهرداران وقت شهر شیراز می‌دانند. درحالی که این مسیل، خود به خود شکل نگرفته و در طول تاریخ بر اثر سیلاب‌های فراوان ایجاد شده است. اما سوال اینجاست که چرا شهرداران با بی‌دقتی، در مسیر سیل، ساختمان احداث می‌کنند؟

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تعیین حریم دریا به این دلیل است که گرفتار چنین حوادث ناگواری نشویم. احداث ساختمان در حریم دریا و بدون درنظر گرفتن قوانین مربوطه و همچنین سرپیچی از قانون، عواقب ناگواری دارد. همگان این را بدانیم که هرگز نمی‌توان با قانون طبیعت مبارزه کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام دو تفکر غلط شکل گرفت و علیرغم مبارات فراوان با این دو تفکر، اما هنوز وجود دارد و تنها تغییر شکل داده و یا به شکل سابق باقی مانده است.

وی “حذف سنت” را نخستین تفکر اشتباه شکل‌گرفته در تاریخ اسلام دانست و عنوان کرد: حذف کتاب قرآن، پدیده شوم دیگری است و انتخاب یکی از این دو هدیه الهی، اشتباهی بزرگ در تاریخ اسلام است.

  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه قرآن و سنت جدایی ناپذیرند، اضافه کرد: سنت و قرآن هر دو باید درکنار یکدیگر باشند، سنت ارتش قدرتمند قرآن است و نباید به‌صورت سلیقه‌ای تفسیر شود. چراکه تفسیر سلیقه‌ای سنت، به دین مبین اسلام ضربه می‌زند.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با تاکید بر تفکر و تدبیر در آیات قرآن کریم گفت: ما علاوه بر تدبر در قرآن، به هدایت و راهنمایی‌های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز نیازمندیم.

وی اضافه کرد: حرف ما شیعیان این است که قرآن، سنت و عترت باید در کنار همدیگر باشند و معتقدیم کنار گذاشتن کتاب قرآن و ترک سنت هر دو خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به روز ۱۲ فروردین اشاره داشت و گفت: در طول تاریخ، هیچ انقلابی با فاصله اندک، خود را در معرض آراء و قضاوت قرار نداد. اما امام راحل، قضاوت انقلاب ناب محمدی را به عهده مردم گذاشت و این قضاوت در تاریخ سیاسی جهان بی‌نظیر است.

آیت الله نعیم‌آبادی همچنین به عید مبعث در ۱۴ فروردین اشاره کرد و افزود: هیچ روزی پربرکت‌تر از روز بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) نیست و باید قدردان این روز باشیم.

وی ضمن محکوم کردن اقدام ناشایست ترامپ در باره بلندی‌های جولان گفت: مسلمانان نباید از سنت و قرآن جدا شوند چراکه جدایی امت اسلام از این دو نعمت الهی، آنان را در معرض خطر نابودی توسط استکبار قرار می‌دهد.

امام جمعه بندرعباس اشاره‌ای هم به روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) داشت و با تاکید بر اینکه روز طبیعت را باید با حفظ آن، گرامی بداریم، گفت: در این روز باید از طبیعت لذت برد و از آسیب‌زدن به آن پرهیز کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی همچنین به سالروز وفات ابوطالب(ع) اشاره کرد و گفت: رو ۱۳ فروردین مصادف است با وفات آن بزرگوار، که باید آن روز را گرامی بداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.