صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مشکلات بیمه‌ای در حوزه درمان زخم/ ۷۰ درصد مبتلایان از اقشار ضعیف جامعه
مشکلات بیمه‌ای در حوزه درمان زخم/ ۷۰ درصد مبتلایان از اقشار ضعیف جامعه

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مطرح کرد

مشکلات بیمه‌ای در حوزه درمان زخم/ ۷۰ درصد مبتلایان از اقشار ضعیف جامعه

رئیس پژوهشکده زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر در حوزه زخم وجود دارد را بحث کمک‌های بیمه دانست.

زخم

به گزارش کسب و کار نیوز، با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلی که در حوزه زخم وجود دارد بحث کمک‌های بیمه است گفت: ما نیاز داریم که ساختار بیمه برای تحت پوشش قرار دادن زخم‌های مزمن در بخش‌هایی اصلاح شود و در بخش‌هایی دیگر این پوشش فراگیرتر شود. خدمات شایعی که بیماران زخم نیاز دارند و باید ارائه شود هزینه‌های بسیار بالایی دارد، حدود ۷۰ درصد افرادی که دچار زخم‌های مزمن هستند از اقشار ضعیف جامعه به لحاظ اقتصادی هستند و توانایی مالی اندکی برای پیگیری روش‌های درمانی خود دارند.

وی اظهار کرد: درمان زخم موضوعی است که بار مالی زیادی را به بخش‌های دولتی و بخش‌های بیمارستانی تحمیل می‌کند و هزینه سنگین مالی را از جیب مردم و جیب سیستم بهداشت و درمان ما صرف کند. لازم است تجمیع و سیاست‌گذاری دقیق‌تری در رابطه با هزینه‌های این بیماران در آینده انجام شود.

بیماری‌های عروقی، شایع‌ترین علت ایجاد زخم‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آمار دقیقی در رابطه با تعداد مبتلایان به انواع زخم‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: طبق آمارهای جهانی شایع‌ترین علت‌های ایجاد زخم مزمن در درجه اول بیماری‌های عروقی است و پس از آن بیماری دیابت مهم‌ترین علت ایجاد زخم‌های مزمن است. اگر بخواهیم تخمین بزنیم حدود ۵-۶ میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند که اگر ۲۵ درصد آن‌ها هم دچار زخم شوند حدود یک الی یک و نیم میلیون نفر فقط از دیابت دچار زخم‌های مزمن هستند.

طبایی افزود: آمار مرگ و میر در بیماران دچار زخم‌های مزمن دیابتی بسیار بالاست. همانطور که می‌دانید بنا بر آمار جهانی کسی که دچار زخم مزمن پای دیابتی می‌شود مرگ‌ومیر ۵ ساله حدود ۴۵ درصد برایش ذکر شده که این آمار بسیار قابل توجهی است و لزوم درمان سریع‌تر و همه‌جانبه برای این بیماران را حتمی می‌کند.

رئیس مرکز زخم و ترمیم بافت یارا درباره تأسیس این پژوهشکده نیز توضیح داد: در حوزه درمان زخم در بخش‌های مختلف به صورت پراکنده خدماتی به مردم داده می‌شده اما ایجاد مجموعه‌ای به صورت تخصصی تحت عنوان یک پژوهشکده که در این راستا دستاوردهای جدید را مطالعه کند، به تحقیق و پژوهش برای یافتن روش‌های جدید درمان بپردازد و همچنین خدمات مناسب تخصصی و فوق‌تخصص را به بیمار ارائه دهد ابتکار جهاد دانشگاهی بوده که در سال‌های اخیر محقق شده است. این نیازی است که در کشور ما وجود دارد و امیدواریم با تکثیر این الگو در مجموعه استان‌های کشور بتوانیم خدمت ارزشمندی را به این بیماران ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیشتر پژوهش‌های انجام گرفته در واحد علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران در حوزه زخم صورت گرفته گفت: این پژوهش‌ها در راستای یافتن روش‌های جدید درمانی و آگاهی بخشی به بیمارانی که دچار مشکلات مربوط به زخم هستند انجام شد.

رئیس واحد علوم پزشکی جهاد دانشگاهی تهران در پایان درباره برنامه‌های سال آینده پژوهشکده زخم و ترمیم بافت یارا گفت: در سال ۹۸ برنامه توسعه زیرساخت‌ها را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم، با فضا، امکانات و تجهیزات مناسب جمعیت بیشتری از بیماران را در حوزه درمان تحت پوشش قرار دهیم. در حوزه پژوهشی هم امید می‌رود با تکمیل پروژه‌هایی که در دست پژوهشگران است هر چه سریع‌تر طبق برنامه‌های ۵ ساله‌ای که این پژوهشکده در نظر گرفته شده به افق‌های روشنی در یافتن درمان‌های جدید و روش‌های درمانی بهتر برای بیماران دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.