صفحه اصلی / سیاسی / دولت / روحانی: مردم خوزستان برای کنترل سیل با مسئولان استان همکاری کنند
روحانی: مردم خوزستان برای کنترل سیل با مسئولان استان همکاری کنند

روحانی: مردم خوزستان برای کنترل سیل با مسئولان استان همکاری کنند

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مقداری نگران سیل در استان خوزستان هستیم، گفت: از کشاورزان و مردم می‌خواهیم که با مسئولان همکاری کنند. اگر به زمین کشاورزی بر اساس رهاسازی آب خسارتی وارد شد، دولت خسارات را جبران می‌کند.

تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور رییس جمهور در گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز جمعه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه اشتباه است فکر کنیم قادریم مانع وقوع سیل شویم، اظهار کرد که ولی می‌توانیم خسارات را به حداقل برسانیم. هرچه دقیق‌تر عمل کنیم خسارات ناشی از سیل کمتر می‌شود. هیچ کشوری قادر نیست مانع آمدن سیل شود. در سال گذشته ۲۲۵ نفر بر اثر وقوع سیل در ژاپن کشته شدند و ۱۰ میلیارد دلار هم خسارت وارد شد. در مارس ۲۰۱۹ نیز طغیان رودخانه موجب خسارات ۳ میلیارد دلاری، تخلیه ۴۵۰۰ خانه و کشته شدن تعدادی شد.

وی تاکید کرد: ما باید تمام توان خود را به کار گیریم تا خسارت سیل را به حداقل برسانیم. لایروبی رودخانه‌ها یکی از راه‌های کاهش خسارات سیل است. برای لایروبی اروند رود ما سال‌ها با دولت عراق مذاکره کرده‌ایم. خود من با سه دولت مالکی، عبادی و عبدالمهدی مذاکره کردم و پس از ۳۰ سال توانستیم برای لایروبی اروند رود با عراق به توافق برسیم که توفیق بزرگی در این زمینه به دست آمد. عبدالمهدی هم به جد گفته است که توافقات را دنبال می‌کند. با لایروبی رودخانه‌ها کشش آن‌ها برای انتقال آب بیشتر می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه این روزها مقداری نگران سیل در استان خوزستان هستیم، بیان کرد: در گشت هوایی امروز از وضعیت استان و شرایط رودخانه‌ها بازدید کردم. همه مسئولان زحمت کشیده‌اند و تلاش‌ها باید ادامه یابد. مردم هم پای کار هستند. من به وزیر نیرو دستور داده‌ام که به خاطر اهمیت مساله و ضرورت کنترل سدها در استان بماند. ستاد مدیریت بحران مسئول کنترل شرایط بحرانی است اما در مساله سدها بویژه سدهای استان خوزستان، وزیر نیرو مسئول است و ستاد مدیریت بحران باید با وی هماهنگ باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کنترل سدها و زمان رهاسازی آب به شخص وزیر نیرو مربوط است، تاکید کرد: پایداری سدها، خسارات حداقلی و حفظ جان مردم برای ما اصل است. دولت هم موظف است که خسارات احتمالی را جبران کند. هر جا که آب رها شد و زمین‌های کشاورزی خسارت دید، دولت به کشاورزان خسارت پرداخت می‌کند. ممکن است روستایی هم تخلیه شود. از مردم می‌خواهیم در این زمینه با مسئولان همکاری کنند. اگر خانه‌ای آسیب ببیند ما آن را جبران می‌کنیم.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

مخبر: هیچ گره اقتصادی غیر قابل حل وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.