صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا بمباران ائتلاف عربی علیه یمن را “وحشتناک” خواند
آمریکا بمباران ائتلاف عربی علیه یمن را “وحشتناک” خواند

آمریکا بمباران ائتلاف عربی علیه یمن را “وحشتناک” خواند

سخنگوی وزارت‌ خارجه آمریکا بمباران بیمارستان یمن را "وحشتناک" خواند و از ائتلاف عربی خواست در این باره تحقیق کند.

بمباران یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت پالادینو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری از ائتلاف عربی به رهبری عربستان خواست تحقیقات شفافی در زمینه بمباران بیمارستان کتاف الریفی واقع در ۱۰۰ کیلومتری شهر صعده در شمال غرب یمن انجام دهد.

وی گفت: گزارش‌های موجود پیرامون بمباران این بیمارستان بسیار بد و وحشتناک هستند آمریکا این اقدام را جدی می‌گیرد، ما به دنبال دستیابی به اطلاعات بیشتر در این باره هستیم و مطلع شدیم که ائتلاف عربی این حادثه را برای بررسی و تحقیقات به تیم مشترک ارزیابی حوادث محول کرده است.

پیش از این سازمان امدادرسانی غیردولتی موسوم به “کودکان را نجات دهید”، اعلام کرده بود، در اثر حمله هوایی به این بیمارستان که تحت حمایت این سازمان در یمن است، دست کم هفت تن کشته شدند که چهار تن از آنها کودک هستند. سازمان “کودکان را نجات دهید” در بیانیه‌ خود ضمن درخواست برای انجام تحقیقات شفاف در این زمینه، آورده است، هشت تن دیگر در این عملیات زخمی و دو تن دیگر مفقود شده‌اند.

عربستان از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ رهبری ائتلاف عربی را جهت حمایت از نیروهای دولت مستعفی یمن با هدف پس‌گیری مناطق تحت کنترل انصارالله برعهده دارد. در اثر عملیات‌های نظامی مستمر، یمن از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و هزاران یمنی طبق اعلام سازمان ملل به دنبال این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند و ۲۲ میلیون تن دیگر به کمک‌های انسانی نیاز دارند.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح وابسته به انصارالله عملیات نظامی موفقیت‌آمیزی در جبهه‌ الضالع انجام داده و توانستند امنیت ۱۰۰ پایگاه نظامی و کوهستان استراتژیک “ناصه” را تامین کنند.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، در این عملیات بیش از ۲۵۰ تن کشته و زخمی شده و ده‌ها تن در جبهه الضالع خود را تسلیم کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.