صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / وزیر دفاع ونزوئلا به مسکو می‌رود
وزیر دفاع ونزوئلا به مسکو می‌رود

وزیر دفاع ونزوئلا به مسکو می‌رود

وابسته نظامی سفارت ونزوئلا در مسکو امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، وزیر دفاع ونزوئلا اواخر آوریل برای شرکت در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو عازم روسیه می‌شود.

وزیر دفاع ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوزه رافائل توره‌آلبا پرز، وابسته نظامی سفارت ونزوئلا در مسکو در پاسخ به پرسشی درباره سطح هیات ونزوئلا در کنفرانس مسکو گفت: وزیر دفاع ونزوئلا حضور خواهد یافت.

در همین حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز تاکید کرد: از نظر مسکو، اقدامات مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا به ریاست خوان گوآیدو که به صورت غیر قانونی خودش را رئیس‌جمهوری نامیده است، تحریک‌آمیز است و باعث تضعیف این کشور می‌شود.

پیشتر گزارش شده بود که گوآیدو تاریخ ششم آوریل را به عنوان آغاز “اقدامات تاکتیکی” برای سرنگونی رئیس‌جمهوری قانونی ونزوئلا تعیین کرده است. با این حال او نگفت که چطور قرار است این کار را انجام دهد و برنامه اپوزیسیون کاراکاس چیست.

زاخارووا در جلسه هفتگی با خبرنگاران گفت: ما از فراخواندن تمام کشورها برای کمک به یافتن راهکارهایی در راستای احیای نظم قانون اساسی در ونزوئلا حمایت می‌کنیم. ما در ابتدا در مورد توقف فعالیت تحریک‌آمیز این به اصطلاح رئیس‌جمهوری خودخوانده حرف می‌زنیم که وارد فاز تضعیف بنیان‌های حقوقی کشور ونزوئلا شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گوآیدو در صفحه توییتری خود نوشت:” در این روز ما باید آماده و سازمان یافته بوده و دارای کمیته‌های کمک‌رسانی و آزادی باشیم”.

رهبر مخالفان مادورو در پیام توییتری دیگری، مردم ونزوئلا را به رفتن به خیابان‌ها در روز ۳۰ مارس فراخواند تا “تقاضای پایان غصب حکومت و اعتراض به نبودن تضمینات اجتماعی” را مطرح کنند. گوآیدو اعلام کرد:” رژیم می‌خواهد ما به فاجعه عادت کنیم اما افرادی هستند که می‌خواهند از حقوق خود دفاع کنند”.

اعتراضات گسترده علیه رئیس‌جمهور فعلی ونزوئلا در تاریخ ۲۱ ژانویه آغاز شد. روز ۲۳ ژانویه خوان گوآیدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس‌جمهوری موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما از جمله مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.

کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت‌آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیرکل سازمان ملل طرفین را به گفت‌وگو برای حل و فصل بحران فراخوانده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.