صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراضات گسترده سوری‌ها علیه تصمیم ترامپ درباره جولان
اعتراضات گسترده سوری‌ها علیه تصمیم ترامپ درباره جولان

اعتراضات گسترده سوری‌ها علیه تصمیم ترامپ درباره جولان

مردم سوریه در سراسر این کشور در مخالفت با به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط آمریکا، برای سومین روز متوالی به تجمعات اعتراض‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

اعتراضات سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی استان حسکه ضمن برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز اقدام مداخله‌جویانه واشنگتن را محکوم کردند. آنها پلاکاردهایی با مضامین “ایستادگی سوری‌ها در جولان اشغالی” و “ماهیت سوری جولان” در دست داشتند و شعارهایی در راستای محکومیت اعلام غیرقانونی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سر دادند؛ اعلامی که مغایر با قوانین بین‌المللی و ناقض همه کنوانسیون‌ها بوده و برای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی است.

مدیر فرهنگی استان حسکه تاکید کرد: مردم این استان همه تصمیمات علیه جولان را رد می‌کنند، این منطقه در قلب سوریه باقی خواهد ماند و به همت ارتش سوریه، به این کشور باز خواهد گشت.

مدیر مطبوعات حسکه هم گفت، هدف از این تصمیمات آمریکا ادامه آشوب و بی‌ثباتی در منطقه در راستای حفظ منافع اسرائیل است و امروز حقایق نشان می‌دهد که هدف اصلی از اقدامات تروریستی و تخریبی تحت حمایت آمریکا در سوریه تضعیف این کشور و وادار کردن آن برای پذیرش طرح‌ها و پروژه‌های صهیونیستی در منطقه است. وی تاکید کرد: سوریه از جولان چشم‌پوشی نخواهد کرد.

در حومه قنیطره هم صدها تن دست به تظاهرات زده و تصمیم ترامپ درباره جولان را محکوم کردند.

قضات و وکلای استان حلب هم ضمن برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز علیه تصمیم ترامپ اعلام کردند، این اقدام محکوم به شکست است.

در استان سویدا هم اتحادیه ملی دانشجویان سوریه جهت ابراز مخالفت با تصمیم ترامپ در برابر ساختمان این اتحادیه تجمع کردند. مشارکت‌کنندگان پلاکاردهایی در راستای محکومیت اعلام ترامپ و اینکه جولان بخش جدایی‌ناپذیر از سوریه است، در دست داشتند. رئیس اتحادیه ملی دانشجویان گفت، هرگونه اقدامات آمریکا و اسرائیل درباره جولان اقدامی خصمانه و غیرقانونی بوده و با کنوانسیون‌های بین‌المللی در تضاد است.

همچنین استان حلب شاهد تجمع اعتراض‌آمیز در راستای محکومیت تصمیم ترامپ است.

اصحاب رسانه استان دیرالزور نیز در برابر ساختمان ریاست دانشگاه الفرات تجمع کرده و تاکید کردند، جولان اشغالی بخشی از خاک سوریه است و سوری نیز باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.