صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ رئال مادرید، پادشاه جام‌ها
معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ رئال مادرید، پادشاه جام‌ها

معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال/ رئال مادرید، پادشاه جام‌ها

برترین باشگاه فوتبال جهان به گواه خیلی‌ها خود را به عنوان یک برند در بین علاقه مندان به فوتبال مطرح کرده است.

پادشاه جامها

به گزارش کسب و کار نیوز، کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسوی سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم گذاشت. رئال مادرید موفق‌ترین باشگاه در لیگ قهرمانان اروپاست. سه قهرمانی پیاپی زیدان در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی با آنچلوتی باعث شد تا رئال در ۵ سال اخیر چهار بار قهرمان اروپا شود و حسابی هواداران خود را سیراب کند. این در حالی بود که رئالی‌ها برای کسب دهمین قهرمانی خود در اروپا یا همان دسیما بیش از یک دهه انتظار کشیدند. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اروپا و موفق‌ترین تیم فوتبال سدهٔ ۲۰ میلادی به انتخاب فیفا است.

بعد از روی کار آمدن فلورنتینو پرس به عنوان رئیس باشگاه رئال مادرید، این باشگاه لقب کهکشانی‌ها به خود گرفت و آن هم به خاطر جذب ستاره‌های بزرگ فوتبال بوده است. لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بوده است. هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود، بارها به‌خاطر زیباتر شدن یا تغییر حامی مالی تیم، دچار تغییر شد.

رئال مادرید یک دیدار جذاب و داربی گونه با بارسلونا دارد که از حساسیت بالایی برخوردار است ولی در این بین بازی با اتلتیکومادرید نیز حساسیت کمتری نسبت به بازی با بارسلونا ندارد. قدرت گرفتن اتلتیکو در سال‌های اخیر باعث شده جدال رئال و اتلتیکو نیز حساسیت بالایی داشته باشد. از جمله قهرمانی اتلتیکو در سوپرجام اروپا نشان داد که دیگر رئال قدرت بلامنازع مادرید نیست.

در سال ۲۰۱۴، انتظار ۱۲ ساله رئال مادرید برای تجربه دوباره لذت قهرمانی در مهمترین تورنمنت باشگاهی قاره اروپا به پایان رسید. کهکشانی‌ها توانستند اتلتیکومادرید را در فینال لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۴ بر یک شکست دهند تا طلسم طولانی مدت قوهای سفید پایتخت اسپانیا برای رسیدن به دهمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شکسته شود. البته با آمدن زیدان به رئال مادرید، این تیم ۳ بار دیگر به صورت پیاپی قهرمان شد.

البته در این فصل رئال مادرید ناکام بود و در یک هفته هم از کوپا دل ری حذف شد و هم از لیگ قهرمانان و در لالیگا نیز شانس چندانی برای به چالش کشیدن بارسلونا ندارد.

رئال مادرید سال‌هاست که در لالیگا، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی این تیم نیز، بارسلوناست. از نظر درآمد، رئال مادرید با ۵۵۷ میلیون یورو درآمد در فصل ۱۵–۲۰۱۴ در صدر پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان بوده است.

رکوردها

مانند لیونل مسی برای بارسلونا، کریستیانو رونالدو نیز رکوردهای زیادی در رئال مادرید به نام خود ثبت کرده است. البته رکورد بیشترین بازی همچنان با ۷۴۱ بازی در اختیار رائول قرار دارد. بازیکنی که می‌توانست بیش از این‌ها برای رئال بازی کند ولی مجبور به رفتن از رئال شد. نفر دوم ایکر کاسیاس است که ۷۲۵ بار برای رئال به میدان رفت.

در زمینه گلزنی کریستیانو رونالدو ماشین گلزنی رئال مادرید با زدن ۴۵۰ گل بیشترین گل را در رئال ثبت کرده است. بازیکنان بزرگی چون آلفردو دی استفانو، هوگو سانچس، فرانس پوشکاش و رائول پشت سر این بازیکن قرار دارند.

رئالی‌ها همچنین با ۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و با ۲۴ بار حضور در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها، رکوردار هستند.

ورزشگاه

ورزشگاه خانگی آن‌ها، سانتیاگو برنابئو است که گنجایش ۸۰ هزار نفر را داراست و در قلب مادرید قرار دارد و به همین خاطر هواداران به راحتی می‌توانند با ایستگاه‌های مترو زیادی که در این شهر است، خودشان را به سانتیاگوبرنابئو برسانند. این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده است. آخرین بار اینتر موفق شد در این ورزشگاه بایرن مونیخ را شکست دهد و قهرمان لیگ قهرمانان شود.

سرمربی

هدایت رئال مادرید در حال حاضر بر عهده سانتیاگو سولاری است. این مربی ابتدا به صورت موقت هدایت این تیم را بر عهده گرفت و جانشین لوپتگی شد ولی نتایج خوب سبب شد تا سران رئال مادرید قرارداد این مربی را دائمی کنند و او فعلاً هدایت رئال را بر عهده دارد. هر چند نتایج ضعیف رئال در این اواخر باعث شده است تا او در آستانه اخراج باشد. این باشگاه پرافتخار در طول حیات ورزشی‌اش، همواره از مربیان بزرگ و نامدار برای هدایت تیم استفاده کرده است. آنتونیو کاماچو، یوپ هاینکس آلمانی، مورینیو، زیدان، جان توشاک، فابیوکاپلو، گاس هیدینک، کارلوس کی‌روش و کارلو آنچلوتی از مربیان تراز اول رئال به شمار می‌آیند که هر یک زمانی رهبری تیم را بر عهده داشتند.

افتخارات

۳۳ قهرمانی در لالیگا

۱۹ قهرمانی در کوپا دل ری

۱۰ قهرمانی در سوپرجام

۱۳ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا

۴ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها

۴ قهرمانی در سوپرجام اروپا

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.