چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / قیمت مرغ به ۱۹ هزار تومان رسید
قیمت مرغ به ۱۹ هزار تومان رسید

قیمت مرغ به ۱۹ هزار تومان رسید

چهار آیین گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار و در برخی مناطق ۱۹ هزار تومان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، برومند چهار آیین، عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۶ هزار تومان است.وی افزود: با وجود ثبات نرخ مرغ زنده درب مرغداری، قیمت مرغ در برخی نواحی شمال شرق به مرز ۱۹ هزار تومان رسیده، در حالیکه این نرخ غیر قابل پیش بینی بوده است.

چهار آیین نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش با نرخ‌های بالاتر به معنای حباب کاذب قیمت و اجحاف در حق مصرف کنندگان است. این مقام مسئول با اشاره به اینکه روزنه امیدی پیش روی بازار نهاده‌های دامی نیست، بیان کرد: در شرایط فعلی پشتیبانی امور دام نهاده‌های دامی را با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار نمی‌دهد و تنها نهاده با نرخ مصوب در اختیار صاحبان کشتارگاه که مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار عرضه می‌کنند، قرار می‌گیرد. در حالیکه این امر به نفع تولید کننده و مصرف کننده نیست و به پایداری تولید کمکی نمی‌کند.وی ادامه داد: سیاست فعلی عرضه نهاده با نرخ مصوب به کشتارگاه‌ها تاثیری در تحقق شعار سال ندارد که از این رو انتظار می‌رود تمامی نگاه مسئولان ذی ربط معطوف به تولید باشد تا در تامین و عرضه مرغ در ماه رمضان دچار مشکل نشویم.

عضو هئیت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت گذاری مرغ از سوی مسئولان ستاد تنظیم بازار غیر کارشناسی است، بیان کرد: براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار، مرغداران هر کیلو مرغ گرم را باید با نرخ ۷ هزار و ۵۰۰ و حداکثر ۸ هزار تومان تحویل بدهند، که اتخاذ این تصمیم به معنای جمع کردن بساط تولید است چرا که با وجود افزایش هزینه‌های تولید و قیمت گذاری غیر کارشناسی انگیزه‌ای برای ادامه تولید باقی نمی‌ماند.چهار آیین قیمت کنونی مرغ در بازار را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: براساس تجربیات سنوات گذشته، قیمت گذاری دستوری راهگشای کنترل بازار نیست و حال جای این سوال مطرح است که چرا مسئولان تنظیم بازار مجدد این سیاست را به کار گرفتند؟

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی عرضه و ثبات نرخ مرغ زنده درب مرغداری پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها نوسانی نداشته باشد و تنها مسئولان تنظیم بازار با اعمال نظارت‌های بیشتر باید از گران فروشی جلوگیری کنند تا حباب ۴ هزار قیمت مرغ گرم در خرده فروشی های برخی مناطق از بین رود.

انتهای پیام/

همچنین مطالعه کنید:

اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

به گزارش کسب و کار نیوز، به دنبال انتشار برخی پیام‌های جعلی به صورت پیامک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.