صفحه اصلی / استان ها / گیلان / تردد بالغ بر ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه در طرح نوروزی گیلان
تردد بالغ بر ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه در طرح نوروزی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیان کرد

تردد بالغ بر ۱.۵ میلیون وسیله نقلیه در طرح نوروزی گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از کاهش ۷ درصدی متوسط تردد ساعتی در مقایسه با سال گذشته در طرح نوروزی گیلان خبر داد و گفت: در مدت مذکور تعداد ۸۷۴ هزارو ۶۲۶ وسیله نقلیه وارد استان و تعداد ۷۰۵ هزار و ۴۴۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

تردد جاده ای

محمدرضا نازک کار در گفت وگو با ایسنا منطقه گیلان، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۸۶۸ وسیله نقلیه چهارمین استان پرتردد کشور بوده است، اظهار کرد: اوج تردد طی مدت مذکور در کل محورهای استان بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ صورت پذیرفته است.

وی سرعن متوسط وسائل نقلیه در ساعات اوج را ۷۰ کیلومتر بر ساعت دانست و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۳ هزار و ۸۵۳ وسیله نقلیه وارد استان و ۱۰۶ هزار و ۸۷۳ وسیله نقلیه از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان ورودی ۵۳ هزار و ۵۹۲ وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر – چابکسر با میزان ورودی ۳۵ هزار و ۸۴۱ وسیله نقلیه دانست و گفت: در محور آزادراه قزوین – رشت طی ۲۴ ساعت گذشته اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و کمترین تردد بین ساعات ۸ الی ۹ صورت پذیرفته است. در محور رامسر – چابکسر نیز طی مدت مذکور اوج تردد بین ساعات ۱۶ الی ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۴ الی ۵ گزارش شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار در استان طی ۲۴ ساعت گذشته محور آزادراه لاهیجان – آستانه اشرفیه با متوسط تردد ساعتی دو هزار و ۳۴۵ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۶۴ کیلومتر بر ساعت و پس از آن محور آزادراه رشت – قزوین با متوسط تردد ساعتی دو هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه و با سرعت متوسط ۹۵ کیلومتر بر ساعت پرترددترین محورهای استان از نظر میزان تردد در استان بودند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ۷ فروردین ماه ۹۸، یادآور شد: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی با تعداد ۷۱۲ وسیله نقلیه پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

نازک کار از کاهش ۷.۲ درصدی متوسط تردد ساعتی در مقایسه با سال گذشته در طرح نوروزی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مدت مذکور تعداد ۸۷۴ هزار و ۶۲۶ وسیله نقلیه وارد استان و تعداد ۷۰۵ هزار و ۴۴۴ وسیله نقلیه از استان خارج شده است که در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد کاهش در ورود به استان و ۷.۵ درصد کاهش در خروج از استان را نشان می دهد.

وی بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با میزان تردد ۴۴۴ هزار و ۷۲۸ وسیله نقلیه دانست و تصریح کرد: محور رامسر – چابکسر با میزان تردد ۲۶۲ هزار و ۸۰۹ وسیله نقلیه در جایگاه دوم بیشترین میزان ورودی به استان در طرح نوروزی قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بیشترین میزان خروجی از طریق محور چابکسر – رامسر با میزان تردد ۲۶۸ هزار و ۵۹۸ وسیله نقلیه بوده است، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون اوج تردد بین ساعات ۱۷ الی ۱۸ و متوسط سرعت وسائل نقلیه در ساعات اوج ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.