صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / بازی‌های به یاد ماندنی (۸)/ یونان قهرمان اروپا شد
بازی‌های به یاد ماندنی (۸)/ یونان قهرمان اروپا شد

بازی‌های به یاد ماندنی (۸)/ یونان قهرمان اروپا شد

یونان با شکست پرتغال در میان بهت همگان قهرمان یورو ۲۰۰۴ شد.

فینال یورو 2004

به گزارش کسب و کار نیوز، یونانی‌ها، کارگران اروپا، معرف فوتبال قدیمی، در قرن ۲۱ با خود جامی را به آتن بردند که ۱۵ کشور آن از کسب آن بازماندند. برای این کار تنها گل کاریستیاس کافی بود.

یونانی‌ها توانستند در یورو ۲۰۰۴ کار قابل توجهی انجام دهند. آنها دو بار پرتغال میزبان را شکست دادند. به همین خاطر پیروزی در فینال اتفاقی نبود. آن قهرمانی پاداش تلاش جمعی گروهی منسجم به رهبری یک مرد آلمانی بود؛ ژرمن‌هایی که عادت دارند در فوتبال پیروز شوند.

از طرفی در رأس نسل طلایی پرتغال، لوئیس فیگو قرار داشت. شکست برای آن تیم قابل تصور نبود. آن تیم از شروع تا فینال با قدرت ظاهر شد اما سنگینی بار مسئولیت باعث شد دوباره بدون جام بمانند.

یونانی‌ها نشان دادند که یک تیم هستند. آنها در نیمه اول برابر پرتغال تاب آوردند. میزبان در حالی که به دنبال گل نخست بود به جبران شکست ۲ بر یک هم فکر می‌کرد که در دیدار افتتاحیه رقم خورده بود. این بازی برای پرتغال مهم‌تر بود چون پای یک جام در میان بود.

شروع بازی قابل پیش‌بینی بود. پرتغال برنامه خود را داشت و یونان منتظر کشتی جنگی‌اش بود اما فراموش نکرده بود می‌تواند با حضور وریزاس یا کاریستیاس از طریق ضد حمله شگفتی‌ساز شود. شاگردان اسکولاری زمانی که بازی را از کناره‌ها باز می‌کردند موفق بودند. با این حال عملکرد فیگو و کریستیانو رونالدو خوب نبود. به همین خاطر تنها میگل می‌توانست برابر نیکوپولیدیس خطر ساز شود.

در دقایق پایانی نیمه اول یونانی‌ها متوجه شدند که پرتغال از لحاظ روانی نمی‌تواند گلزنی کند. به همین خاطر به سمت دروازه میزبان حمله کردند و ریکاردو را مجبور به واکنش کردند. در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل پایان یافت اما همه چیز به نفع پرتغال بود. این در حالی بود که یونانی‌ها استقامت می‌کردند.

تیم “ریهاگل” برای دفاع و نابود کردن حریف از طریق ضربه‌های آزاد ساخته شده بود. آنها دوباره توانستند از این طریق به گل برسند. مردان برجسته یونانی بازی‌ها را از طریق ضربات کرنر در می‌آوردند. آنها مقابل چک با سارتاس و دلاس این کار را کردند و برابر پرتغال با باسیناس و کاریستیاس.

گل یونان باعث شد پرتغال از هم بشکند و استادیو دا لوژ غرق در سکوت تنها با یک نور آبی بدرخشد. پرتغال سعی کرد با ژوگو بونیتو بازی را به تساوی برساند. روی کاستا که قهرمان دیدارهای روسیه و انگلیس بود وارد زمین شد. با این حال حضورش بی فایده بود. یونان با چنگ و دندان از گلش حفاظت کرد و در نهایت شگفتی، جام قهرمانی را بالای سر برد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.