صفحه اصلی / استان ها / کرمان / آخرین وضعیت استان کرمان/ ایجاد کانال و خاکریز برای جلوگیری از پیشروی سیلاب

آخرین وضعیت استان کرمان/ ایجاد کانال و خاکریز برای جلوگیری از پیشروی سیلاب

فرماندار زرند گفت: بارش‌های روزهای اخیر، هیچ‌گونه خسارتی در بر نداشته است، ضمن آنکه برای شهرستان زرند مایه رحمت و نعمت کامل بود.

بارش شدید باران در ساری

فرماندار زرند:

بارندگی های اخیر زرند هیچگونه خسارتی نداشته است/زرند همچنان درگیر بحران آب

فرماندار زرند گفت: بارش‌های روزهای اخیر، هیچ‌گونه خسارتی در بر نداشته است، ضمن آنکه برای شهرستان زرند مایه رحمت و نعمت کامل بود.

 حبیب الله خنجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص بارندگی های اخیر در شهرستان زرند، اظهارکرد: میانگین بارش‌های سال زراعی از اول مهرماه سال گذشته تا کنون در شهرستان زرند بیش از ۵۹ میلیمتر گزارش شده است.

وی ضمن تسلیت و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان در پی بارندگی شدید باران در برخی از استان‌های کشور و جاری شدن سیل و خسارات وارده ناشی از آن، شایعات در فضای مجازی که بارندگی های شب گذشته در زرند را خسارت‌زا دانسته بود را تکذیب کرد و گفت: در هیچ یک از مناطق و روستاهای شهرستان سیلی رخ نداده و خسارتی گزارش نشده است.

فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه میزان بیشترین بارش های گزارش شده از صبح روز گذشته تا صبح امروز ۷ اسفندماه، از ایستگاه های سپنوتیک هواشناسی شهرستان به ترتیب در روستای بادیز ۳۷ میلیمتر، دهستان دشتخاک ۲۷ میلیمتر، خانوک ۱۲ میلیمتر، یزدان آباد ۱۱ میلیمتر و شهر زرند ۳ میلیمتر می‌باشد، تصریح کرد: خوشبختانه این میزان بارندگی ها باعث به راه افتادن بسیاری از مسیل‌های فصلی در مناطق کوهستانی خصوصاً در دهستان های سربنان، حتکن و جرجافک شده است.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر شهرستان زرند که باعث به راه افتادن برخی از مسیل‌های فصلی شده، هیچ‌گونه خسارتی به مزارع کشاورزی این شهرستان وارد نکرده است.

خنجری با اشاره به اینکه در شهرستان زرند قریب ۱۴۰ بند آبگیرخاکی وجود دارد، عنوان کرد: برخی از بندهای خاکی شهرستان نظیر روستاهای سربنان، حتکن، دشتخاک و علی آباد علیاء به طور کامل آبگیری شده اند و همچنین بندهای خاکی سربنان و حتکن از وقوع سیلاب و خسارت های احتمالی جلوگیری کرده اند.

وی با تاکید به اینکه هنوز در این شهرستان با کمبود و بحران آب مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: شهروندان زرندی همچنان باید مدیریت صحیح مصرف آب را مد نظر داشته باشند.

در ستاد بحران شهرداری کرمان مطرح شد؛

از ایجاد کانال و خاکریز برای جلوگیری از پیشروی سیلاب تا تهدید بناهای تاریخی به علت شیب صفر درجه کرمان

شهردار کرمان گفت: برای مقابله با بحران احتمالی وقوع سیلاب در شهر کرمان در حالت آماده باش هستیم  و شهرداری برای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت شهر کرمان، هیچ فرصتی را از دست نمی‌دهد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز، “سید مهران عالم زاده” ظهر امروز هفتم فروردین ماه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با اشاره به جاری شدن سیلاب در نقاطی از کشور افزود: شهرداری کرمان با تشکیل ستاد مدیریت بحران، اقدامات و تدابیر لازم را برای مقابله با بحرانی شدن شهر کرمان اندیشیده و اولویت‌بندی کرده و در حالت آماده باش قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید در راستای اقدامات در پیش گرفته شده، اولویت اول جلوگیری از تلفات انسانی و اولویت دوم جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی باشد افزود: وقوع سیلاب در هر صورت تلفاتی به دنبال دارد که شهرداری با مشخص کردن نقاط بحرانی و بستن مسیر جاری شدن سیلاب سعی دارد تا تلفات را کاهش دهد .

عالم زاده با بیان اینکه با توجه به وضعیت ناپایدار هوای شهر کرمان، پیش بینی های لازم را انجام داده و  قصد داریم با در نظر گرفتن نقاط حادثه خیز با ایجاد کانال و خاکریز، از پیشروی سیلاب احتمالی پیشگیری کنیم افزود: شهرداری قبل از وقوع سیلاب احتمالی و در هنگام جاری شدن سیلاب تمهیدات لازم را در پیش گرفته و بر حسب وظیفه و در حد توان از بحرانی شدن شهر کرمان جلوگیری می کند.

وی خطاب به مدیران شهرداری گفت: باید با پیش بینی مسیر جاری شدن سیلاب، اقداماتی در پیش بگیریم تا از ورود سیلاب به داخل شهر جلوگیری شده و آب‌های روان به سمت دیگری هدایت شوند و برای خارج کردن آب از معابر اقدامات لازم در پیش گرفته شود
 
 عالم زاده زاده یاد آور شد: ستاد مدیریت بحران شهرداری  به منظور هم اندیشی پیرامون شناسایی مناطق در معرض خطر و جلوگیری از پیشروی وقوع سیلاب در نقاط حادثه خیز شهر کرمان تشکیل شده و از هم اکنون اقدامات لاز م را در دستور کار قرار داده  است.

در ادامه این جلسه محمد رضا عسکری دبیر ستاد مدیریت بحران ضمن ارایه گزارشی از وضعیت سیل خیز بودن شهر کرمان گفت: شیب شهر کرمان صفر است و همین وضعیت باعث می شود آب ناشی از بارندگی در مرکز شهر کرمان جمع شده و به بناهای تاریخی و بافت فرسوده  وقدیمی شهر آسیب وارد شود.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.