صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / معدوم‌سازی ۵۹۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معرفی ۵۶۴۰ متخلف به مراجع قضایی
معدوم‌سازی ۵۹۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معرفی ۵۶۴۰ متخلف به مراجع قضایی

معدوم‌سازی ۵۹۴ هزار کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معرفی ۵۶۴۰ متخلف به مراجع قضایی

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت:تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی تا روز پنجم فروردین در سراسر کشور به 323 هزارو 864 مورد رسیده است.

بازرسی بهداشتی

حمید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهارکرد: طی این مدت بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافران نوروزی ۹۴۰۵۱ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۱۵۰۳۲ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۴۳۲۹۴۷ مورد بوده است.

وی ادامه داد: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی ۵۶۴۰ مورد بوده که از این تعداد ۴۷۸ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را ۱۵۶۹ مورد اعلام کرد که ۲۶۹ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است. همچنین مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۵۹۴۶۴۲ کیلوگرم است.

وی گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۲۶۴۷۳۷ مورد بوده است و از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون تعداد کلرسنجی آب ۲۷۱۳۹۱ مورد انجام شده است.

انصاری در پایان اظهارکرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات بهداشتی در سراسر کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز، برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی از ۲۰ اسفندماه سال گذشته آغاز است و تا پایان تعطیلات نوروز ۹۸ ادامه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.