صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / مراسم گرامیداشت سنت نوروز در اتریش و ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در ایران
مراسم گرامیداشت سنت نوروز در اتریش و ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در ایران

مراسم گرامیداشت سنت نوروز در اتریش و ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در ایران

مراسم گرامیداشت سنت نوروز در اتریش و ابراز همدردی با آسیب دیدگان سیل اخیر در ایران به ابتکار مجله سوسایتی اتریش عصر روز گذشته در سالن مجلل هتل حیات وین برگزار شد.

نوروز در اتریش

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مراسم باشکوه که سفارتخانه های ده کشور حوزه تمدنی نوروز باستان (ایران، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، ازبکستان و ترکمنستان) با برپایی غرفه هایی آئین ها و سنت های نوروزی را به نمایش گذاشته بودند، خانم تاخهامر مدیر مجله سوسایتی اتریش و برگزار کننده این مراسم در آغاز سخنان خود با قربانیان و آسیب دیدگان سیل ویرانگر در کشورمان ابراز همدردی نمود.

در ادامه این مراسم سفیران و دیپلمات های ۱۰ کشور حوزه تمدنی نوروز در وصف این آئین باستانی  سخنان کوتاهی ایراد نمودند.

عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش نیز طی سخنانی نوروز را یکی از کهن ترین دستاوردهای تمدنی و سنت های بین المللی ایران و منطقه برشمرد و افزود این آئین کهن  مظهر بهار، زیبایی و همنوایی در زندگانی طبیعی و اجتماعی بشر است. جهان پرچالش امروز ما به درس های ارزشمند نوروز مانند فهم و احترام متقابل، مفاهمه و همدلی و صلح و دوستی نیاز مبرم دارد.

شایان توجه است که در این مراسم که علاوه بر دیپلمات های مقیم، جمع کثیری از چهره ها و شخصیت های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی اتریشی نیز حضور داشتند، قطعاتی از موسیقی سنتی کشورهای ایران، ترکیه، قزاقستان و پاکستان نواخته شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.