صفحه اصلی / استان ها / قم / انجام ۵۱ عملیات امدادی در سیل و آب گرفتگی

توسط هلال احمر قم در 24 ساعت گذشته صورت گرفت؛

انجام ۵۱ عملیات امدادی در سیل و آب گرفتگی

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم از انجام 51 عملیات سیل و آبگرفتگی در 24 ساعته گذشته خبر داد و به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت.

به گزارش کسب و کار نیوز سعید یعقوبی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم گفت: جمعیت هلال احمر با فراخوان ۱۴۶ نفر نجاتگر در قم و بخش‌های استانی و بکارگیری تجهیزات لازم از جمله، ۱۹ پمپ لجن کش و کف کش، و ۵ دستگاه خودروی کمک دار سبک و ۵ دستگاه آمبولانس کمک دار، اقدام به انجام این عملیات‌ها کرده است.

وی از رهاسازی ۱۶ خودروی گرفتار در سیلاب محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: این خودروها در بخش‌های سلفچگان، قمرود و روستاهای تابعه نیزار، جعفریه گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی رهاسازی شدند.

یعقوبی تخلیه آبگرفتگی ۲۶ منزل مسکونی و ساختمان اداری از سیلاب را از دیگر عملیات‌های صورت گرفته در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و گفت: این عملیات‌ها در مناطق قنوات قمرود (ملک آباد) علی آباد نیزار، وشنوه و جنت آباد انجام شده است.

وی بیان کرد: تخلیه آبگرفتگی ۶ واحد دامداری در شهرک دام شهر و همچنین تخلیه آبگرفتگی زیرگذرهای اتوبان کاشان، و قدیم قم – تهران به درخواست اداره کل راهداری به کمک پمپ‌های کف کش از دیگر اقدامات صورت گرفته در روزهای بارانی به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: یک مورد عملیات جستجو و نجات فرد گمشده در اثر بارش در منطقه (ملک‌آباد) از دیگر فعالیت‌های تیم‌های امدادی هلال احمر قم در شبانه روز گذشته بود.

یعقوبی با اشاره به ادامه آماده‌باش کامل نیروهای امدادی در جمعیت هلال احمر استان قم جهت اجرای مرحله دوم عملیات‌ها از مردم خواست در صورت نیاز با سامانه ۱۱۲ تماس بگیرند.

شهر قم مشکلی به دلیل بارش‌ها ندارد

شهردار قم گفت: شهر قم اکنون هیچ مشکلی به دلیل بارش‌ها ندارد، البته رودخانه قمرود بسته است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به پیش‌بینی شهرداری قم برای مقابله با سیل اظهارکرد: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته جلوی ورود آب به شهر قم را گرفتیم و در این زمینه از سیل بند استفاده شد.

وی ادامه داد: ظرف چهار سال اخیر کانالی که قرار بود در شرق منطقه پردیسان ایجاد شود، احداث نشد، این کانال پس از احداث باید به رودخانه متصل شود.

شهردار قم افزود: تنها مشکلی که در زمینه بارندگی در داخل شهر قم داشتیم، آبگرفتگی در داخل تونل غدیر بود که آب را از این تونل تخلیه کردیم.

سقائیان نژاد وجود ریل راه آهن در شهر قم را موجب ایجاد مشکل در زمینه مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: به دلیل بارش باران، مسافران اسکان یافته در بوستان‌های شهر قم را به مکان‌های مسقف هدایت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم اکنون هیچ مشکلی را به دلیل بارش‌ها ندارد، البته رودخانه قمرود بسته شد که این مساله بار ترافیکی در شهر قم را به وجود آورد.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.