چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / آخرین وضعیت استان زنجان/راه‌ها باز است اما سفر نکنید

آخرین وضعیت استان زنجان/راه‌ها باز است اما سفر نکنید

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در روزهای اخیر شاهد بارش‌های شدید در استان بودیم اما خوشبختانه شرایط بحرانی نیست.

بارش‌ها موقتاً در استان قطع شده

علی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان اظهار کرد: با وجود بارش‌های شدید در استان زنجان، وضعیت عادی است و شرایط بحرانی در هیچ یک از شهرستان‌های این استان گزارش نشده با این حال از مردم و مسافران تقاضا داریم نکات ایمنی را رعایت و از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مسئولان مربوطه بیان کرد: هم‌وطنان توصیه‌های ارسالی از سوی ستاد بحران را جدی بگیرند، از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت سفر، در هنگام تردد در محورهای کوهستانی تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: بارش‌ها موقتاً در استان قطع شده اما از بعد از ظهر امروز شاهد بارندگی خواهیم بود که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

وی همچنین به آماده‌سازی مساجد، مدارس و مکان‌های مناسب دستگاه‌های اجرایی برای اسکان اضطراری خبر داد و گفت: شب گذشته ۳۸۰ نفر در این مکان‌ها اسکان داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیل در خدابنده شایعه است و از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نکنند و تنها توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ آرامش نکات مورد نیاز که از منابع موثق منتشر می‌شود را انجام دهند.

 

علی‌رغم همکاری همه جانبه ابر و باد و مه و خورشید و فلک؛

ابنیه تاریخی زنجان سالمند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توجه به بارندگی‌ها و ورش باد، ابنیه تاریخی زنجان سالمند.

یحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان از سلامت همه ابنیه تاریخی زنجان خبر داد و اظهار کرد: خوشبخاتنه در بارندگی‌های دیروز هیچ‌کدام از ابنیه‌های تاریخی استان زنجان آسیبی ندیدند و مشکلی در رابطه با این موضوع در استان وجود ندارد.

این مسئول با اشاره به وزش باد ۸۰ کیلومتر بر ساعت در سلطانیه، ادامه داد: با وجود اینکه روز گذشته علاوه‌بر باران شاهد ورش باد شدیدی در دشت سلطانیه بودیم، خوشبختانه با عدم آسیب به گنبد سلطانیه نگرانی‌های موجود برطرف شد.

وی با بیان اینکه روز گذشته نگرانی در رابطه با پل‌های تاریخی وجود داشت، افزود: با افزایش بارندگی و احتمال وقوع سیلاب نگرانی نسبت به تخریب پل‌های تاریخی وجود داشت که با کاهش بارندگی‌ها از بعد از ظهر و عدم وقوع سیلاب، نگرانی‌ها برطرف شد.

رحمتی در رابطه با موزه رختشویخانه، تصریح کرد: پیش از تعطیلات نوروز مشکلی که در رابطه با بالا آمدن فاضلاب در رختشویخانه به وجود آمد که تا حدودی حل شد و با توجه به بارندگی‌های روز گذشته مشکل این موزه تشدید نشد؛ ولی مقرر شده که پس از پایان تعطیلات و کاهش بازدیدها، چاره‌ای اساسی برای رختشویخانه اندیشیده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان:

هلال‌احمر زنجان به ۶۱۰ نفر در برف و کولاک امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال‌احمر زنجان به ۶۱۰ نفر در برف و کولاک امداد رسانی کرد.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: این جمعیت طی ۲۴ گذشته در قالب ۲۲ تیم عملیاتی به ۶۱۰ نفر از در راه‌ماندگان برف و کولاک در جاده‌های این استان امدادرسانی کرد.

این مسئول ادامه داد: بیشترین امدادرسانی انجام گرفته در محورهای زنجان – طارم، محور زنجان – ایجرود وحلب، آزاد راه زنجان – قزوین بوده است.

وی افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده ۴۴۰ نفر مسافران در راه‌مانده در پایگاه امداد ونجات جاده‌ای سرخه‌دیزج طارم و مابقی نیز در مساجد حسینیه اعظم، زینبیه اعظم و مسجد طالقانی اسکان یافتند.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به وضع شرایط جوی و هشدار هواشناسی مبنی بر بارش‌های سیل‌آسا، برف و کولاک و آبگرفتگی معابر و حضور مسافران نوروزی در شهرهای استان، این جمعیت برای اسکان اضطراری مسافران آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آماده‌باش بودن همه نیروهای عملیاتی این جمعیت در رسیدگی به مشکلات و بحران‌ها، یادآور شد: امدادگران هلال‌احمر در تمامی پایگاه‌های امداد ونجات جاده‌ای و شعب استان با تجهیزات کامل، شبانه‌روز آماده‌باش هستند.

وی به شهروندان استان و مسافران نوروزی توصیه کرد: از استقرار در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جاهای شیب‌دار در دامنه کوه‌ها اجتناب و به توصیه‌ها دقت توجه داشته باشند.

فرماندار طارم:

راه‌ها باز است اما سفر نکنید

سرپرست فرمانداری طارم گفت: همه راه‌های روستایی طارم باز است.

ستار صفری در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و تأکیدات استاندار زنجان جلسه مدیریت بحران شهرستان روز چهارم فروردین تشکیل شد.

وی عنوان کرد: هدف از این جلسه آماده‌باش همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی اطلاع رسانی به ساکنان شهرستان در خصوص عدم اتراق افراد در حاشیه رودخانه‌ها، جمع‌آوری ادوات کشاورزی و تأسیسات منصوب در حاشیه رودخانه قزل‌اوزن بود.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در شهرستان، تصریح کرد: درختان در برخی مناطق به مرحله گل‌دهی رسیده بودند که برای پیشکیری از خسارات احتمالی به کشاورزان توصیه شده است از کارشناسان جهاد کشاورزی برای کاهش خسارت‌ها کمک بگیرند.

صفری تاکید کرد: از شهروندان طارمی درخواست می‌شود مسافرت‌های غیر ضروری خود را تا خروج کامل سامانه بارشی از استان به تعویق بیندازند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان و دستگاه‌های خدمت‌رسان در منطقه حضور داشته و پایش‌ها به صورت مستمر در حال انجام است، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز با کمترین خسارت از این بحران عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه احتمال طغیان رودخانه قزل‌اوزن وجود دارد، ادامه داد: به ساکنین نقاط روستایی حاشیه رودخانه قزل‌اوزن هشدارهای لازم داده شده است.

سرپرست فرمانداری طارم با بیان اینکه به علت بارش برف در ارتفاعات شب گذشته برخی مسیرها به مدت دو ساعت مسدود بود، تصریح کرد: با تلاش راهداران این راه‌ها بازگشایی شده و همچنین ۱۸۰ مسافر در راه مانده نیز در در مساجد و پایگاه امداد سرخه دیزج اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه کلیه راه‌های ارتباطی شهرستان باز است، بیان کرد: از شهروندان و مسافران می‌خواهیم هشدارهای صادره را جدی بگیرند.

صفری با اشاره به در نظرگیری اماکن اسکان در دو محور سرخه دیزج به زنجان و چورزق به تهم، خاطرنشان کرد: مساجد و مدارس شبانه‌روزی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.