صفحه اصلی / استان ها / زنجان / باد و باران، مهمان نوروزی زنجانی‌ها

باد و باران، مهمان نوروزی زنجانی‌ها

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: در استان شاهد بارندگی و وزش باد خواهیم بود.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهارکرد: بارش بارانی که از صبح امروز در استان آغاز شده تا پایان شب ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: بارش‌های امروز استان در اغلب مناطق به صورت باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به صورت برف و همراه با رعد و برق است.

وی از وزش باد در استان خبر داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها بارندگی‌های استان از امشب تا ظهر فردا قطع خواهد شد ولی از بعدازظهر دوباره بارندگی‌ها با شدت کمتری نسبت به امروز آغاز خواهد شد.

سلطانی با اشاره به پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر، تصریح کرد: آب گرفتگی در زنجان بسیار کم بوده و مانند سایر استان‌ها که در آن بارندگی وجود دارد، نیست و در شهرستان‌های ایجرود، خدابنده، جنوب ماه‌نشان احتمال بارش بیشتر است و از خرمدره و ابهر نیز بارش‌های قابل توجهی گزارش شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان یادآور شد: همشهریان با توجه به وضعیت نامساعد جوی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در هنگام سفر در کنار مسیل‌ها تردد و توقف نکنند.

سطح جاده‌های استان لغزنده است

سرهنگ عباس مظفری رئیس پلیس راه استان زنجان به ایسنا گفت: امروز با توجه به وضعیت بارندگی و بازگشایی ادارات، میزان ترافیک در جاده‌های استان کاهش یافته است؛ ولی در اتوبان‌های زنجان- قزوین و زنجان- تبریز شاهد ترافیک نیمه‌سنگین هستیم.

این مسئول ادامه داد: در سایر راه‌های استان ترافیک روان بوده و تردد حالت عادی خود را دارد.

وی افزود: در حال حاضر بر اساس گزارش‌های رسیده در همه مسیرهای استان بارش باران وجود دارد و در جاده‌های کوهستانی نیز شاهد بارش باران و برف هستیم.

سرهنگ مظفری با بیان اینکه همشهریان امروز و فردا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند، تصریح‌کرد: باید توجه داشت که در جاده‌های کوهستانی استان، تردد خودرو نیاز به زنجیرچرخ و سیستم گرمایشی دارد و با توجه به بارش باران و لغزندگی همه جاده‌ها رانندگان به رعایت سرعت مطمئنه، فاصله طولی مناسب و بستن کمربند همه سرنشینان خودرو توصیه می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان زنجان یادآور شد: خوشبختانه امسال شاهد کاهش ۶۳ درصدی تصادفات فوتی در حوزه استحفاظی استان هستیم ولی با توجه به بارش‌هایی که در روزهای اخیرهای اخیر در استان شاهد آن هستیم تصادفات خسارتی افزایش یافته است.

انتهای پیام 

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.