صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / سامانه اطلاع‌رسانی و رتبه‌بندی بهداشتی رستوران ها در اختیار مسافران نوروزی است
سامانه اطلاع‌رسانی و رتبه‌بندی بهداشتی رستوران ها در اختیار مسافران نوروزی است

سامانه اطلاع‌رسانی و رتبه‌بندی بهداشتی رستوران ها در اختیار مسافران نوروزی است

مسافران نوروزی با استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی و رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌ها می‌توانند وضعیت بهداشتی رستوران‌های اطراف خود را حین سفر بررسی کنند.

سامانه بهداشتی

به گزارش کسب و کار نیوز حمید انصاری – مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت – گفت: علاوه بر برنامه‌های جاری این معاونت، از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروز برنامه سلامت نوروزی با حضور ۳۰۰۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در حال برگزاری است.

وی افزود: این بازرسی‌ها از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی با اولویت کنترل بهداشت فردی و موادغذایی از جمله نانوایی‌ها، رستوران‌ها ، مراکز فروش فست فود، قنادی‌ها  همچنین اماکن اقامتی ، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها و سایر اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تحت نظارت مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت انجام می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت ضمن اشاره به طراحی نرم افزار سامانه اطلاع‌رسانی و رتبه‌بندی بهداشتی رستوران‌ها توسط این معاونت گفت: کاربرانی که این نرم افزار را در اختیار دارند می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه در هر نقطه‌ای از کشور موقعیت رستوران‌های اطراف محل استقرار خود را مشاهده کنند و وضعیت آنها را از نظر رتبه بهداشتی ببینند.

انصاری گفت: کاربران می‌توانند در این سامانه نظرات خود را در زمینه وضعیت رستوران‌ها در یکی از چهار گزینه عالی، خوب ، متوسط و ضعیف ثبت کنند.

وی اضافه کرد: کاربران علاوه بر این با کلیک روی آیکون رستوران مورد نظرشان می‌توانند ضمن ملاحظه درجه بهداشتی رستوران ، اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بهداشتی آن رستوران به دست آورند و برای استفاده از آن رستوران تصمیم‌گیری کنند .

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت،انصاری در پایان گفت : نرم افزار سامانه اطلاع رسانی و رتبه بندی بهداشتی رستوران ها ویژه اندروید از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت بهداشت وزارت بهداشت به نشانی http://health.behdasht.gov.ir/uploads/ResturantApp_Large.png  قابل دسترسی و با کلیک روی بارکد مربوطه ،قابل اسکن و نصب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.