صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / برگزاری سه جشنواره میدانی- موضوعی در سه نقطه پایتخت
برگزاری سه جشنواره میدانی- موضوعی در سه نقطه پایتخت

برگزاری سه جشنواره میدانی- موضوعی در سه نقطه پایتخت

برگزاری سه جشنواره میدانی - موضوعی در سه میدانگاه شمالی، مرکزی و جنوبی تهران از برنامه‌های نوروزگاه ۹۸ است و هدف از برگزاری این جشنواره‌های میدانی، ایجاد فضایی برای حضور پویا و هدفمند شهروندان در میدان‌های پیاده شهری و افزایش سرزندگی اجتماعی و تعامل مدنی شهروندان است.

جشن نوروزگاه

به گزارش کسب و کار نیوز، در جشنواره میدانی «باغ فردوس» که با موضوع «کودک‌، هنر و خانواده» برگزار می‌شود، کارگاه‌های متعدد فرهنگی، آموزشی و تفریحی برای کودکان و نوجوانان پیش‌بینی شده است. کودکان و نوجوانان با مشارکت در این رویدادها می‌توانند یک روز کامل را در کنار خانواده‌هایشان در فضای عمومی و در تعامل با سایر شرکت‌کنندگان سپری کنند.

جشنواره ادبیات و هنرهای تجسمی در خیابان برادران مظفر

جشنواره میدانی ادبیات و هنرهای تجسمی که در شمال خیابان برادران مظفر و جنب سینما فلسطین برگزار می‌شود، فضایی است که در آن زمینه آشنایی و هرچه‌ بیشتر درگیرکردن مردم با ادبیات و هنرهای تجسمی فراهم شده است.

راه آهن، میزان علاقه‌مندان به جشنواره میدانی اقوام ایرانی

جشنواره میدانی اقوام ایرانی که در طول تعطیلات نوروزی در ضلع شمال‌ شرقی میدان راه‌آهن برگزار می‌شود، فرصتی است برای شهروندان و مسافران نوروزی راه‌آهن که با جنبه‌های مختلف فرهنگی اقوام ایرانی همچون موسیقی محلی، صنایع دستی و اجراهای نمایشی از جمله خیمه‌شب‌بازی آشنا شوند.

اجرای موسیقی و حضور هنرمندان نامی کشور در میدانگاه ادبیات

میدانگاه ادبیات و هنرهای تجسمی نوروزگاه تهران از سوم فروردین ۹۸ کار خود را شروع کرده است. در این میدانگاه مجموعه‌ای از رویدادهای ادبی، هنری و فرهنگی با حضور جمعی از هنرمندان شناخته‌شده‌ داستان، شعر، موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود. داستان‌خوانی، شب شعر، اجرای نمایشی آثار داستانی، نمایش فیلم مستند، اجرای تجسمی صحنه‌هایی از آثار ادبی، چهره‌نگاری حجمی، اجرای موسیقی زنده، اجرای نقاشی زنده، مسابقه‌ عکاسی، پخش ویدئوآرت از جمله‌ این رویدادها هستند. برای کودکان نیز انواع بازی‌های خلاقانه، قصه‌گویی، شعرخوانی و اجرای موسیقی طراحی شده است. فعالیت این میدانگاه تا روز ۱۱ فروردین ادامه خواهد داشت و برگزارکنندگان و هنرمندان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای مهمانان خواهند بود.

به گزارش شهرنوشت، میدانگاه ادبیات و هنرهای تجسمی نوروزگاه تهران، در خیابان برادران مظفر (واقع در ضلع شرقی سینما فلسطین در خیابان آیت‌الله طالقانی) قرار دارد. حضور در این میدانگاه و استفاده از رویدادهای ادبی، هنری و فرهنگی آن برای همه شهروندان تهرانی و مهمانان نوروزی تهران آزاد و رایگان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.