صفحه اصلی / استان ها / کرمان / آماده باش کامل ستاد بحران استان کرمان

معاون استاندار کرمان در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد:

آماده باش کامل ستاد بحران استان کرمان

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با تاکید برآن که هواشناسی خطر سیل را برای استان کرمان اعلام نکرده است، عنوان کرد: از اول فروردین تا پایان سوم فروردین‌ماه، شهرستان جیرفت با 21.3 میلیمتر بیشترین بارش‌ها و متاسفانه در شهرستان‌های انار، بم، سیرجان، شهداد، شهربابک، لاله‌زار و راور بارندگی در سه روز اول سال گزارش نشده است.

دکتر مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی استان، گفت: امروز پدیده خاصی در استان نخواهیم داشت اما هواشناسی برای فردا (دوشنبه) و پس فردا(سه شنبه) در جنوب استان بارش پراکنده باران را پیش‌بینی کرده است.

وی از درخواست اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری کرمان به فرمانداران جنوب استان در صورت وقوع سیلاب در جنوب خبر داد و بیان کرد: امروز از دستگاه‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم در راستای بازدید و لایروبی کلیه نقاط بحران‌زا و رودخانه‌ها، معابر، پل‌های جاده‌ها، معابر درون شهری، برون شهری و روستایی و آماده نگهداشتن کلیه ماشین‌آلات را خواستیم تا در صورت وقوع سیل هیچ مشکلی برای شهروندان به وجود نیاید.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با تاکید برآنکه هواشناسی خطر سیل را برای استان کرمان اعلام نکرده است، عنوان کرد: از اول فروردین تا پایان سوم فروردین‌ماه، شهرستان جیرفت با ۲۱٫۳ میلیمتر بیشترین بارش‌ها و متاسفانه در شهرستان های انار، بم، سیرجان، شهداد، شهربابک، لاله‌زار و راور بارندگی در سه روز اول سال گزارش نشده است.

وی به آمار حوادث ترافیکی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ لغایت ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه امروز ۴ فروردین‌ماه اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این مدت ۳۰ نفر به علت تصادف در محورهای مواصلاتی استان کرمان فوت کرده‌اند و همچنین ۸۸۴ مصدوم تصادفی توسط اورژانس به بیمارستان‌های سطح استان منتقل و ۱۸۳ نفر نیز در محل حادثه درمان شده‌اند.

موسوی از مراجعه یک هزار و ۴۶۶ نفر به کمپ‌های سلامت نوروزی استان در این مدت خبر داد و بیان کرد: در این بازه زمان ۷۶ نفر به دلایل غیرتصادفی در سطح استان فوت کرده‌اند، همچنین یک هزار و ۳۴۵ نفر توسط اورژانس به بیمارستان‌های سطح استان منتقل ضمن آنکه ۷۹۰ نفر نیز توسط اورژانس در محل درمان شده‌اند.

وی بازدیدهای بهداشتی در این بازه زمانی را ۹ هزار و ۱۴۶ مورد دانست و اظهار کرد: ۸ هزار و ۵۲۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و ۶۱ مرکز و اماکن نیز در این مدت توسط نیروهای نظارتی در دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعطیل شدند

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با اعلام این خبر که باغ شاهزاده ماهان بیشترین بازدیدهای سال جدید را داشته است، تصریح کرد: حمام گنجعلی‌خان و کلوت‌های شهداد به ترتیب بعد از باغ شاهزاده ماهان، بیشترین بازدیدها را داشته‌اند.

وی از افزایش حدود ۵۰ درصدی ورود گردشگران به استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: تا پایان روز سوم فروردین‌ماه ۱۰ هزار و ۸۰۵ نفر گردشگر داخلی و ۱۵ نفر گردشگر خارجی از باغ شاهزاده ماهان بازدید کرده‌اند و همچنین حدود ۵ هزار گردشگر از ارگ تاریخی بم بازدید داشته‌اند، ضمن آنکه ۱۱ هزار و ۹۰۰ خانوار شامل ۴۶ هزار و ۹۸۳ مسافر نوروزی در مدارس سطح استان کرمان اسکان داشته‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.