صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / برقراری امنیت و توزیع سریع اقلام امدادی و غذایی در مناطق سیل‌زده
برقراری امنیت و توزیع سریع اقلام امدادی و غذایی در مناطق سیل‌زده

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:

برقراری امنیت و توزیع سریع اقلام امدادی و غذایی در مناطق سیل‌زده

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر بر لزوم برقراری امنیت و توزیع سریع اقلام امدادی و غذایی در مناطق سیل‌زده تاکید کرد.

سیل در «آق‌قلا» - ۲

حجت‌الاسلام و المسلمین معزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر برای مناطق سیل‌زده گفت: سیل بسیار گسترده‌ای در استان‌های مازندران و گلستان روی داده که در استان گلستان و شهرهای بندر ترکمن و شهر آق‌قلا بسیار مهیب بوده است.

وی با اشاره به سفر امروز خود به شهر آق‌قلا گفت: امروز بازدیدی از شهر آق‌قلا که در محاصره آب قرار گرفته است، داشتم. شهر آق‌قلا بسیار زیباست و باران شدیدی که آمده در چند سال اخیر بی‌نظیر بوده است. لذا شهر در محاصره آب قرار گرفته است و امروز چهارمین روز است که تمام مسئولین شهر و استان در تلاش هستند که مردم را از محاصره آب نجات دهند.

وی افزود: در خلال کمک‌رسانی‌هایی که امروز از طرف جمعیت هلال احمر انجام شده بود من رفتم و از نزدیک نحوه کمک‌رسانی‌ها را مشاهده کردم و خسته نباشیدی به اعضای جمعیت هلال احمر گفت و به مردم هم دلداری دادم. در حقیقت به نمایندگی از مقام معظم رهبری در شهر آق‌قلا حضور پیدا کردم تا بگویم ایشان از حادثه رخ‌داده برای مردم این استان متأثر هستند.

وی ادامه داد: امروز وزیر کشور هم به همراه رئیس ستاد بحران و سایر مسئولین در شهر آق‌قلا حضور پیدا کرده بود. ستاد بحران در فرمانداری آق‌قلا تشکیل شد. من به مسئولین دو نکته را تاکید کردم. ابتدا این‌که تلاش کنند آب هرچه زودتر از منطقه دور شود و شهر از محاصره آب بیرون بیاید؛ دوم این‌که به مردم کمک‌رسانی لازم انجام شود.

وی تأکید کرد: امروز با هلی‌کوپتر کمک‌رسانی در نقاط مختلف شهر انجام شد. در حال حاضر شهر به چهار نقطه تقسیم شده و به همراه روستاهای اطراف کمک‌رسانی به آنها در حال انجام است. نکته دیگری که باید مدنظر قرار داده شود این است که بعد از کمک‌رسانی و فروکش کردن آب و ایجاد آرامش در منطقه، برآورد خسارت‌ها انجام شود تا در آینده خانه‌هایی که ویران شده و روستاهایی که از بین رفته است و سرمایه‌هایی که بر اثر سیل از بین رفته، برآورد شود و زندگی به منطقه برگردد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر تلاش برای هماهنگی بیشتر جهت کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده، گفت: کمک‌رسانی‌ها تا این لحظه خوب بوده اما نیاز به هماهنگی بیشتر است. باید در این شرایط سخت امنیت مردم حفظ شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص پیام دادند. ضمن ابراز همدردی به جهت مشکلاتی که برای مردم این استان‌ها ایجاد شده است به مسئولین دستور دادند که با برنامه‌ریزی مناسب به کمک‌رسانی مردم بپردازند و همچنین خیرین نیز در این ایام نوروز کمک کنند تا آسیب‌دیدگان نیز بتوانند به حداقل زندگی عادی خود دست پیدا کنند.

حجت‌الاسلام معزی با اشاره به این‌که سیل در مازندران به اتمام رسید اما در استان گلستان و شهر آق‌قلا هنوز مشکلات باقی است، ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر این شهر از محاصره آب خارج شود.

وی افزود: تعدادی از افراد از شهر بیرون آورده شده و در مناطقی اسکان داده شده‌اند تا آب فروکش کند. افرادی هم که در شهر باقی مانده‌اند کمک‌رسانی به آن‌ها انجام شده و مواد غذایی برای مدت یک‌ماه برای آن‌ها فراهم شده است و در حقیقت هر بسته مواد غذایی نیاز یک ماهه آنها را تأمین می‌کند.

وی تأکید کرد: ۷ هلیکوپتر که از صبح امروز تا ساعت ۱۴ حدود ۱۹ پرواز را انجام دادند، کمک‌رسانی به این مردم را دنبال می‌کنند. امیدواریم فردا و با مساعد بودن هوا بتوانیم کمک‌رسانی بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.