چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گیلان / ۱۳۹۷ پربارش‌ترین سال آستارا
۱۳۹۷ پربارش‌ترین سال آستارا

۱۳۹۷ پربارش‌ترین سال آستارا

رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا گفت: در بررسی آمار 27 ساله (بلندمدت اقلیمی)، سال 97 یکی از پربارش ترین سال‌های شهرستان بوده است.

بارندگی

فردین فرتوت نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی آمار ۲۷ ساله (بلند مدت اقلیمی شهرستان)، سال ۹۷ از لحاظ بارش نزولات آسمانی با بارش ۱۶۱۷٫۷ میلی متر باران به عنوان یکی از پربارش ترین سال های آستارا ثبت شد.

وی افزود: این میزان بارندگی طی ۱۲۶ روز در شهرستان مرزی بندر آستارا باریده است و نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶، بالغ بر ۴۴ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه بارندگی در مدت زمان مشابه سال ۹۶ معادل ۱۱۲۳٫۱میلی متر در ۱۱۵ روز است، ادامه داد: میزان بارش باران ثبت شده در ایستگاه سینوپتیک شهرستان در سال گذشته، نسبت به بلند مدت اقلیمی که ۱۲۸۹٫۵ میلی متر در ۱۲۹٫۷ روز است که ۱۷٫۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

فرتوت نیا به مقایسه ساعات آفتابی در سال گذشته و مقایسه آن با سال ۱۳۹۶ پرداخت و توضیح داد: مجموع ساعات آفتابی سال ۹۷ به میزان ۱۹۵۸٫۶ ساعت است که در مقایسه با ۱۹۶۹ ساعت سال ۱۳۹۶، حدود ۰٫۵ درصد کاهش دارد. این رقم در مقایسه با بلند مدت اقلیمی که ۱۸۶۶٫۵ ساعت می باشد، رشد ۴٫۹ درصد افزایش دارد.

وی بیشترین سرعت وزش باد در سال گذشته را متعلق به دی ماه با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت از سمت جنوب غربی مناطق جلگه ای شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: میانگین دما در سال مذکور ۱۶٫۴ + درجه سانتی گراد بوده است که این آمار در مدت مشابه سال ۱۳۹۶ و بلند مدت اقلیمی، ۱۵٫۲+ و  15.6+ درجه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حداقل ترین دما در سال گذشته، ۰٫۳- درجه سانتی گراد در ۲ بهمن و بیشترین دما ۳۶٫۸+ در ۱۱ تیر بوده است، اضافه کرد: میزان تبخیر سال گذشته در مجموع تبخیر ۹۶۵ میلی متر بوده است که این میزان در مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۶ و بلند مدت اقلیمی ۱۰۲۳٫۹ و ۸۶۲٫۱ میلی متر است که به ترتیب ۶٫۶ درصد کاهش و ۱۱٫۹ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.