صفحه اصلی / استان ها / مازندران / ‌گردشگری ماجراجویانه در هراز را از دست ندهید
‌گردشگری ماجراجویانه در هراز را از دست ندهید

‌گردشگری ماجراجویانه در هراز را از دست ندهید

‌لذت ماهیگیری در آرامش دریاچه ای در دل جنگل های شمال را می توانید تنها در "سنبل رود" تجربه کنید.

هراز

‌به گزارش کسب و کار نیوز، علاقه مندان به ماهیگیری می توانند در کنار تماشای زیبایی‌های بی نطیر سد “سنبل رود” از این لذت کم نظیر بهره مند شوند.

این سد در ۵ کیلومتری جاده شیرگاه به بابلکنار واقع شده است.سد با ۷۲متر ارتفاع در دهستان لفور سوادکوه شمالی در منطقه ای به نام “دئوتک” ساخته شده است. دیدن دریاچه ای بزرگ در دل جنگل های انبوه شمال چیزی نیست که در هر کجایی آن را بتوان تجربه کرد. حواستان باشد زیبایی این دریاچه و محیط اطرافش شما را برای شنا کردن پشت سد وسوسه نکند؛این تصمیم می تواند سفر را برای شما و همراهانتان به تلخ ترین تجربه زندگی بدل کند.واحدهای اقامتی چوبی برای کسانی که خواهان شب اقامت در این مکان هستند مهیاست و آلاچیق های اینجا به شما و همراهانتان اجازه استراحت و لذت بردن از خوردن غذا را در محیطی بکر می دهد.

‌اقامتگاه بومگردی اسپرز

تمامی روستاهای سوادکوه و سوادکوه شمالی مکان مناسبی برای بومگردان است.اما اگر ویژه تر می خواهید پییشنهاد ما اقامتگاه بومگردی اسپرز است.با حضور در این اقامتگاه  و تجربه زندگی روستایی به همراه غذاهای سنتی مازندرانی حس سرزندگی خواهید کرد.اسپرز در یکی از مراتع جنگلی در ۱۹کیلومتری شیرگاه و دو کیلومتری روستای کالیکلا واقع شده و دارای دو کیلومتر راه شوسه روستایی است.

با خروج از شیرگاه و ورود به قائمشهر به مسیر انتهایی جاده فیروزکوه نزدیک می شویم.این شهر برآمده از تاریخ است که در گذشته های دور مسیری مهم برای کاروان های تجاری و زیارتی محسوب می شده است.

‌چغازنبیل مازندران

تپه “گردکوه” قائمشهر مکانی مناسب برای رفع عطش کنجکاوی های تاریخی شماست.این تپه  در دشت مازندران در بخش مرکزی جنوب شهر قائمشهر،جنب بیمارستان رازی منطقه “ترک محله” قرار دارد.گردکوه شامل سه تپه بزرگ باستانی است که بلندترین آن ها ۲۶ متر بلندا دارد و دیرینگی آن تا عصر آهن تخمین زده شده است. این تچه در مقایسه با چغازنبیل خوزستان در پنج طبقه‌، سازه دیگر در کاشان با ارتفاع ۱۰متر و تورنگ تپه گرگان با ۷متر ارتفاع سازه بی نظیری است.

‌زیباترین نقطه برای عکاسی

جاده نظامی در ورودی غربی قائمشهر در انتهای جاده بابل که بر روی رود “تلار” ساخته شده به طرف جنوب از جاده اصلی جدا شده و در موازات رود امتداد می یابد. پارک جنگلی “تلار” در فاصله ۷ کیلومتری شهر در انتهای جاده نظامی قرار دارد.همسایگی جنگل،رود،دریاچه جاده نطامی و امکانات اقامتی و رفاهی این پارک را به یکی از جاذبه های منطقه تبدیل کرده است.اینجا حتما دوربین عکاسی خود را بارها به کار بیندازید.

‌بابل گردی در نوروز

در امتداد جاده فیروزکوه به بابل یکی از شهرستان های مرکزی مازندران می رسیم.بازار محلی بابل هنوز پابرجاست و انواع خوردنی های محلی در آن یافت می شود.به بابل که رفتید از امامزاده قاسم، مساجد جامع و محدثین،کیجا تکیه، برج دیده بانی، پل محمدحسن خان، گنجینه(موزه)، در شهر و از سد شیاده برای قایق رانی و ماهیگیری، آبگرم معدنی و روستای آزو، پارک جنگلی طبیعت بابلکنار،بقعه شیخ موسی و امامزاده عبدالله در اطراف شهر دیدن کنید. مناطق ییلاقی بابل در همه فصول سال دلپذیرند.

اما از مسیر فیروزکوه که بگذریم، اگر از جاده هراز وارد مازندران می شوید باید بگوییم  دنیایی پر ماجرا را در این جاده به چشم خواهید دید.این بار که قصد سفر به شمال کردید، یک روز را برای جاده گردی در هراز بگذارید.

آبگرم لاریجان

اگر اهل آب درمانی، روستا و طبیعت گردی هستید،چشمه های آب گرم لاریجان همین جاست.آب های گرم معدنی لاریجان، با حرارتی حدود ۶۲ درجه سرشار از مواد گوگردی، برای درمان انواع بیماری های پوستی،دردهای استخوان،مفاصل و روماتیسم مفید است.پس از غوطه ور شدن در خزینه های آن به اعجاز این آب پی خواهید برد. برای رسیدن به این چشمه ابتدای جاده هراز که تهران را به آمل وصل می کند، پس از طی ۷۰ کیلومتر به جاده فرعی رینه می رسید، در انتهای این راه باریک روستای آبگرم لاریجان قرار دارد. می توانید صبح به روستا بروید و از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر از آبگرم استفاده نمایید.شرایط استراحت و اقامت با اجاره سوئیت وجود دارد.

‌دیو سپید در همین حوالی

در میان دشت های پهناور ایران،”لار”بهترین مکان برای عکاسی و تماشای دیو سپید پای دربند،دماوند اساطیری است.این دشت رنگین با گل های زیبا درقسمت جنوبی قله دماوند خودنمایی می کند و اواخر بهار گل های شقایق چادری سرخ و جلوه ای محشر به تصویر می کشند. سه راهی پلور تا پست ورودی پاسگاه محیط بانی دلیچای متداد یافته و دسترسی به پارک ملی لار را از طریق جاده آسفالته ممکن می سازد.کوهنوردان و علاقه مندان صعود به قله دماوند باید از راهنمایان حرفه ای در این راه استفاده کنند.اگر اردیبهشت به مازندران می آیید شرکت در مراسم “ورف چال” که در مرتع اسک وش بین رینه و پلور انجام می شود را فراموش نکنید.در فصل بهار برف های باقی مانده از زمستان در دامنه دماوند جمع و در گودالی ریخته می شود، این آیین سنتی تا حدودی مردانه است. در “ورف چال” زن ها در روستای اسک می مانند و مراسم و جشن مربوط به خود را برگزار می کنند و مردان با جدا کردن تکه های برف و حمل آن حدود یک کیلومتر به سمت گودالی که حدود ۱۰متر ارتفاع و یک متر عمق دارد، گودال را پر از برف می کنند و معتقدند برای ذخیره و تأمین آب در فصل گرم سال برای رهگذران و حیوانات منطقه قابل استفاده است.

‌گردشگری ماجراجویانه در هراز

اگر به همراهی با تور و امتحان ورزش های آبی علاقه مندید، رفتینگ هراز را از دست ندهید. رفتینگ یا قایقرانی در رودخانه قطعا هیجان انگیز و ماجراجویانه است و با تورهای رفتینگ می توانید خود را به امواج دائمی هراز بسپارید.قایق سواری از مسیر پارک میرزا کوچک خان جنگلی تا آمل دو سه ساعتی طول می کشد. درجه امواج  هرازتا قبل گزنک برای افراد سالم مناسب است اما بخش هایی از رودخانه که امواج بیش از چهارمتر دارند برای قهرمانان رفتینگ و قایقرانان حرفه ای مناسب است.


انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.