صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ‌مجلس برای مراکز شیرخوارگاه قوانین حمایتی تصویب کند
‌مجلس برای مراکز شیرخوارگاه قوانین حمایتی تصویب کند

استاندار قزوین:

‌مجلس برای مراکز شیرخوارگاه قوانین حمایتی تصویب کند

‌استاندار قزوین گفت: مراکز شیرخوارگاه و شبه خانواده نیاز به حمایت مجلس دارند، از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در مجلس قوانینی حمایتی در این راستا تصویب کنند.

شیرخوارگاه

‌به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالمحمد زاهدی در مراسم استقبال از بهار که در مؤسسه شیرخوارگاه حلیمه (س) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: فعالیت در مراکز شیرخوارگاه به مثابه کار خیر است، تشکر و قدردانی از خیرین توسط ما لازم نیست؛ همین که این افراد در این عرصه فعالیت می‌کنند و توفیق انجام کار خیر دارند شکر نعمت است و خداوند پاداش خوبی به این خیرین می‌دهد.

وی افزود: فرصت چنین کمک‌هایی نصیب هر کس نمی‌شود و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد، کار مددکاری بیش از حرفه و تخصص، یک عشق و عاطفه انسانی است و اگر فقط به عنوان یک شغل به آن دیده شود کمتر کسی تمایل به اشتغال در آن خواهد داشت.

استاندار قزوین با اشاره به هزینه‌های آب و برق مراکز شیرخوارگاه، یادآور شد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می کنم قوانینی را در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند تا مراکز پرورشگاهی مانند مدارس از تخفیف‌های لازم برخوردار شوند.

کودکان مرخص شده از شیرخوارگاه تا ۵ سال رصد می‌شوند

علیرضا وارثی نیز در ادامه این مراسم گفت: ۱۶۱ فرزند در ۵ مرکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۹۲ نفر در شیرخوارگاه حلیمه و ۲۲ نفر در مرکز مشیز نگهداری و تربیت می‌شوند؛ واگذاری و ترخیص ۸۶ نفر طی سال گذشته انجام شده است که از این تعداد ۱۴ نفر به خانواده‌ها واگذار شده اند و باقی به علت تحصیل و ازدواج ترخیص شده‌اند.

وی افزود: مراکز دائما در حال ورود و خروج کودکان است و ۵ سال بعد از ترخیص نیز رصد ادامه پیدا می‌کند، همچنین تلاش داریم که بانک فرزندان ترخیصی را تشکیل دهیم، همچنین درخواست داریم که سهمیه مشخص و اعتبارات برای نیازهای اساسی این مراکز در نظر گرفته شود.

دولت از شیرخوارگاه‌ها حمایت کند

علی‌اصغر عاملیان مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر در شیرخوارگاه حلیمه و شیرخوارگاه محمدیه ۹۲ نفر از بچه‌ها در گروه‌های سنی مختلف از نوزاد تا دبیرستان و دانشگاهی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: ۲۵ نوزاد و نوپا، ۱۴دختر ۶ تا ۱۲ سال ، ۲۵ دختر ۱۲ تا ۱۸ سال در این مرکز، همچنین ۲۷ پسر ۱۲ تا ۱۸ سال در مرکز محمدیه به صورت شبانه روزی نگهداری می‌شود؛ مددکاران و روانشناسان گفت‌وگو می کنند هر قسمت تحت نظارت یک مدیر فنی است و جا داره از خیرینی که باعث دلگرمی و حمایت می‌کنند.

مدیرعامل شیرخوارگاه حلیمه قزوین یادآور شد: سال گذشته ۴ دختر این مرکز ازدواج کردند و سرانجام گرفتند که به صورت دورادور تحت نظارت و کنترل قرار دارند، همچنین ما از مجموعه دولتمردان توقع داریم مجموعه ما به عنوان مجموعه خاص در نظر گرفته شود و نگاه عمومی به آن نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز محمدیه از سیستم دفع آب استفاده می‌کنیم و هر دوره‌ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پول آب پرداخت می‌کنیم، اگر مقدور باشد در این حوزه خدمات مراکز رایگان شود، همچنین در زمینه تهیه گوشت و سهمیه‌بندی‌های دولتی نیز ما را لحاظ نمی‌کنند ما نیاز مستمر داریم برای کالای اساسی تسهیلاتی استفاده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.